خبرهای داغ:
مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین
حجت الاسلام کاظم لو گفت: ثبت نام در حوزه علمیه خواهران از بیست سوم تیرماه آغاز و تا بیست و یکم مردادماه ادامه دارد که دارای شرایط اولیه ثبت نام می باشد.
کد خبر: ۹۱۵۹۳۵۳
|
۰۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، نشست خبری مدیر حوزه خواهران استان قزوین با اصحاب رسانه، در سالن جلسات حوزه علمیه خواهران قزوین برگزار شد.

حجت الاسلام کاظم لو در این نشست با اشاره به اهمیت کار رسانه بیان کرد: خبرنگاری نوعی کار دینی و تبلیغی است و لذا از دیدگاه ما مجموعه کسانی که در امر خبررسانی فعالیت می کنند از جامعه حوزوی هستند.

وی گفت: جامعه ای که دانش نداشته باشد جامعه ای عقب مانده است و هرکس دانش و توانمندی به دست آورد، قدرت پیدا می کند اما اگر جامعه ای دانش نداشته باشد و جامعه خالی از فن و دانش باشد، باید انتظار داشت که دیگران برآن غلبه یابند آنچنان که در بیانیه گام دوم انقلاب، دانش بعنوان آشکارترین وسیله عزت و قدرت یک کشور نام برده شده است.

مدیر حوزه علمیه خواهران قزوین اظهار کرد: اگر جامعه اسلامی علم داشته باشد می تواند به اهداف خود نزدیک شود و به برکت انقلاب، پیشرفت و آثار حوزه علمیه بسیار خوب بوده و جایگاه خوبی دارد که حوزه علمیه خواهران در مسایل اسلامی و علوم دینی و انسانی چه در سطح کارشناسی و ارشد فعالیت بسیار خوبی ارائه داده است که اثری از آثار قیام امام و هدایتهای مقام معظم رهبری و خون شهدا می باشد.

کاظم لو عنوان کرد: به مناسبت پذیرش و گزینش حوزه علمیه خواهران از بیست سوم تیرماه با تولد امام رضا این امر آغاز شده است و تا بیست و یکم مردادماه ادامه دارد که دارای شرایط اولیه ثبت نام می باشد.

وی افزود: متقاضیان دوره های پاره وقت، دارای دیپلم با حداقل معدل 12 می توانند در حوزه ثبت نام نمایند. متقاضیان جهت دوره های حضوری متولدین سال 68 باشند و دوره های پاره وقت شرایط سنی ندارد. آزمون در روز هفتم شهریورماه سالجاری برگزار می شود و پس از قبولی در آزمون، مصاحبه حضوری از قبول شدگان برگزار می شود.

مدیر حوزه های علمیه خواهران اضافه کرد: امسال ظرفیت تقریبی دانشجویان 205 نفر در حوزه قزوین است و متقاضیان جهت شرکت در این دوره، می توانند از طریق سایت یا مراجعه به مدارس علمیه اقدام نمایند.

حجت الاسلام کاظم لو تصریح کرد: 6 مرکز در استان وجود دارد که 5 مرکز تا مقطع کارشناسی و یک مرکز آموزش عالی در سه رشته فعال است.

وی ادامه داد: در صورت دارا بودن شرایط خاص همچون حافظ قرآن بودن، شرایط سنی برای ثبت نام لحاظ نخواهد شد و آزمون و مصاحبه از وی گرفته نخواهد شد.

این مسوول خاطرنشان کرد: حوزه علمیه در کشور، نیروهای خوبی به جامعه تحویل داده و در حال حاضر در کل کشور 450 مدرسه علمیه خواهران وجود دارد که بیش از هشتاد هزار خانم در آنها مشغول تحصیل هستند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین یادآور شد: در استان مجموعا 1500 نفر دانشجو، صد و چهار استاد در این شش مرکز، در حال تحصیل و فعالیت هستند. دوره های کارشناسی پنج ساله و مراحل عالی هفت ساله می باشد.

حجت الاسلام کاظم لو بیان کرد: یکی از افتخارات ما در حوزه خواهران، همکاری با نهادها و دستگاه های جامعه است و هر کجا دغدغه فرهنگی وجود داشته باشد، ما خود را موظف به حضور می دانیم و در این زمینه برای اینکه این همکاری ها اتفاق بیفتد، دوره های مهارت افزایی را ایجاد کردیم و به واسطه همکاری با حوزه علمیه قم و وزارت کشور در قالب حیات طیبه، برای کاهش آسیبهای اجتماعی، نیروهای متخصص را تربیت کرده ایم که در حوز های مختلف اجتماعی ورود یابند.

وی افزود: حدود 700 نفر ٱز حوزه علمیه خواهران استان از سال 68 تا امروز فارغ التحصیل شده اند که برخی بعنوان فرهنگی، مبلغ، خانه دار و غیره در حال فعالیت می باشند و این آمادگی وجود دارد که در حوزه بانوان ورود یابیم و امیدواریم برای ادامه راه در پی هدایت های مقام رهبری، بتوانیم ادای وظیفه نماییم.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اضافه کرد: عمده فعالیت ما دینی تربیتی است و در قالب طرح امین، طرح شهید بهنام و غیره طلبه های دینی بدون اینک استخدام این اداره باشند می توانند در آموزش و پرورش حضور یابند.

وی با اشاره به تغییر زمان ثبت نام حوزه های علمیه گفت: امسال زمان پذیرش تغییر کرده و هرچه کیفیت پذیرش افزایش یابد، طبیعتا نیروهای با تخصص بالاتر وارد جامعه می شوند.

حجت الاسلام کاظم لو ادامه داد: یکی از مجموعه های فعال حوزه در کشور و استان، معاونت پژوهشی است. شناسایی و جذب نخبه، کسب رتبه اول کشوری در مسابقه گروهی رشد، مقام شایسته کشوری بانوی کرامت، کسب رتبه برتر سه سال متوالی در مسابقه علمی در قالب تحقیق در جشنواره علامه حلی در کشور که در این مرحله سه کتاب چاپ شده است.

این مسوول گفت: سال گذشته 640 اثر در این مسابقه شرکت داشتند که 12 اثر برگزیده استانی بود و در این بین 11 اثر در حوزه خواهران و یک اثر د حوزه برادران بوده است و مجموعه پژوهشی استان عملکرد خوبی داشته است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها