امام جمعه ماکو گفت: برپایی نماز جمعه یک رکن اساسی در جامعه اسلامی به شمار می‌رود.
کد خبر: ۹۱۵۹۳۳۶
|
۰۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۵

 حجت الاسلام سیدمحمد هاشمی امروز در گفت و گو با خبرنگار بسیج در ماکو، اظهار کرد: نماز جمعه یک رکن اساسی جامعه اسلامی است که ترویج و گسترش این فریضه الهی بر هر مسلمان مومنی واجب است.

وی با اشاره به برکات و آثار نماز جمعه در مسائل اقتصادی، اجتماعی، امنیتی و فرهنگی، گفت: نماز جمعه یک رکن اساسی جامعه اسلامی بوده که ترویج و گسترش این فریضه الهی بر هر مسلمانی مومنی واجب است و باید در این سمت و سو گام برداشته شود.

وی در تشریح برنامه های بزرگداشت هفته نماز جمعه در ماکو، افزود: همزمان با بزرگداشت هفته اقامه نماز جمعه بیش از ۲۵ برنامه فرهنگی، ورزشی و اجتماعی در ماکو اجرا خواهد شد.

هاشمی ادامه داد: هدف از اجرای این برنامه ها گسترش فرهنگ اقامه نماز جمعه در بین اقشار مختلف جامعه و مخصوصا جوانان است.

امام جمعه ماکو تاکید کرد: حضور در مزار شهدای گمنام ماکو و برگزاری همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی در اولین روز از این هفته، دیدار با خانواده شهدا از جمله برنامه‌های در دست اقدام است.

وی در تشریح بخش دیگری از برنامه های هفته نماز جمعه به استقرار اکیپ پزشکی در مسجد جامع و اکیپ سیار پزشکی در روستای تیکمه ماکو اشاره کرد و گفت: خدمات رایگان پزشکی در این هفته به نمازگذاران ارائه خواهد شد.

هاشمی برگزاری حلقه های صالحین، حضور در مغازه کسبه های منصف و تقدیر از آنها، تقدیر از کارکنان اداراتی که به صورت مستمر در نماز جمعه حضور دارند، قرعه کشی در بین ۲۰ نفر از شرکت کنندگان در نماز جمعه، عیادت از بیماران صعب العلاج و اهدای کالاهای حمایتی به آنها، برگزاری مسابقات تیراندازی و همنشینی با ورزشکاران و همچنین حضور بر سر مزار امام جمعه فقید ماکو و دیدار با خانواده آن را از دیگر برنامه های شاخص این هفته برشمرد.

انتهای پیام

ارسال نظرات