به همت قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه انجام شد؛
دوره آموزش و توانمندسازی فعالان رسته دام سبک در بیش از 40 روستای شهرستان دامغان به همت قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه و همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) استان سمنان برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۵۹۲۴۵
|
۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از دامغان، نماینده قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه استان سمنان در این شهرستان، با اشاره به برگزاری کارگاه آموزشی و توجیحی اصول پرورش دام سبک با حضور مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) و مسئولان استانی قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان به میزبانی سپاه ناحیه دامغان و با شرکت بیش از ۱۵۰ نفر از فعالان رسته کسب و کار دام سبک، اظهار داشت: فعالان و متقاضیان اشتغال دو دهستان بزرگ قهاب رستاق در شمال غربی و قهاب صرصر در جنوب شهرستان دامغان در این دوره آموزش و توانمندسازی شرکت کردند.

امیر خسروی با اشاره به حضور فعالان رسته دام سبک از ۴۰ روستای این دو دهستان شهرستان دامغان در این دوره آموزشی، خاطرنشان کرد: در این کارگاه که با مشارکت قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه ناحیه دامغان و کمیته امداد امام خمینی (ره) بخش امیرآباد برگزار شد، فعالان در پنج حوزه تأمین دام، مدیریت اقتصادی، مدیریت فارم، بازار فروش و تکمیل زنجیره ارزش؛ آموزش‌های لازم را فرا گرفتند.

وی با تأکید کرد: شرکت کنندگان در این دوره آموزشی در ادامه برای پایدار سازی اشتغال تا مرحله رسیدن تولید به بازار و صنایع تبدیلی توسط قرارگاه پیشرفت و آبادانی و کمیته امداد حمایت و هدایت می‌شوند.

نماینده قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه استان سمنان در شهرستان دامغان با اشاره به اینکه این قرارگاه در راستای اهداف مجموعه سپاه و بسیج و خدمت به مردم به ویژه محرومان در پنج حوزه فرهنگی و اجتماعی، تعلیم و تربیت، اقتصاد و اشتغال، عمران و زیرساخت، بهداشت و سلامت مشغول به فعالیت است، افزود: طی دو سال گذشته بالغ بر ۱۵۰ طرح از سوی قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه ناحیه دامغان در ۱۴ روستای منطقه قهاب رستاق اجرا شده است.

خسروی اضافه کرد: در حوزه اشتغالزایی قرارگاه پیشرفت و آبادانی در سه رسته کسب و کار شامل گوهرتراشی، کشت و کار سیر و پرورش دام سبک مشغول فعالیت است و در این راستا تاکنون ۱۱۰ نفر از فعالان این بخش در ۱۴ روستای یاد شده توانمند سازی شده اند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها