رئیس پلیس فتای آذربایجان شرقی:

تعارفی با مختل کنندگان امنیت سایبری نداریم/ ظرفیت بسیج در حوزه سایبری تاثیرگذار است

رئیس پلیس فتای آذربایجان شرقی اظهارداشت: به کسانی که تصور می‌کنند در استان ما می‌توانند دست به جرایم مختلف بزنند و امنیت سایبری مردم در مختل کنند، هشدار می‌دهم که پنجه‌های قوی پلیس فتای آذربایجان شرقی گلوی شما را خواهد فشرد، ما در این موضوع با کسی هم تعارف نداریم.
کد خبر: ۹۱۵۹۱۲۲
|
۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمودی اظهار داشت: پلیس فتای آذربایجان شرقی یکی از پلیس‌های موفق در کشور است. ما وظیفه داریم که امنیت فضای سایبری استان را نامین کنیم. آذربایجان شرقی ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که ضریب نفوذ اینترنت در آن ۵۷ است. گام‌های موثری در این خصوص برداشته شده و امنیت پایداری بر فضای مجازی استان حاکم است.

وی افزود: توانمندسازی تیم واکنش سریع استان و ایجاد شعبه پلیس فتا در شهرستان‌های اهر، میانه و جلفا از جمله اقدامات پلیس فتا در آذربایجان شرقی است. ما پیش از این هم در شهرستان‌های مراغه و مرند شعبه داشتیم. پرونده‌های ما در سال ۹۷ با ۵۴ درصد افزایش مواجه بوده است که در این بین، ۹۹ درصد جرم‌ها کشف شده‌اند.


محمودی ادامه داد: در ۴ ماهه اول سال ۹۸، ۸۶ درصد افزایش جرایم سایبری را شاهد بودیم که باز هم بیش از ۹۹ درصد آن را کشف کردیم و از این حیث در رتبه سوم کشوری هستیم. در دو سال گذشته، بیشترین پرونده را برداشت‌های اینترنتی به خود اختصاص داده که با افزایش ۳۰۰ درصدی مواجه بوده است. کلاهبرداری‌های اینترنتی با ۵۴ درصد افزایش شدر رتبه دوم قرار دارد. تهدید، اخادی و مزاحمت اینترنتی با ۲۵ درصد کاهش مواجه بوده است.

وی راجع‌ به نرم‌افزارهای پرکاربرد در آذربایجان شرقی گفت: تلگرام، اینستاگرام و واتساپ سه نرم‌افزار متداول‌ترین او در بین کاربران است. ‌

رئیس پلیس فتای آذربایجان شرقی به تمجید از عملکرد بسیج در حوزه سایبری پرداخت و عنوان کرد: ما در این مدت از ظرفیت بسیج استفاده‌های زیادی کرده‌ایم. جا دارد از بسیج رسانه سپاه عاشورا تشکر کنم که در افزایش سواد سایبری همکاری زیادی با ما داشته است.

محمودی در پایان خاطرنشان کرد: سلبریتی و لاکچری جایی در آذربایجان شرقی ندارد. به کسانی که امنیت اخلاقی فضای مجازی را خدشه دار می‌کنند هشدار می‌دهم. پلیس فتا بیدار است و نسبت به مدلینگ و ترویج بدحجابی واکنش نشان می دهد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار