سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد به منظور ارج نهادن به مقام شهدا و ایجاد فضای بصری در شهر، فراخوان طراحی دیوارنگاری ویژه شهدا را منتشر کرد.
کد خبر: ۹۱۵۹۰۹۴
|
۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۰

 به گزارش سرویس راهیان نور خبرگزاری بسیج به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد، موضوع فراخوان، طراحی دیوارنگاری ویژه شهدا با عنوان «روشنای شهر 2» است که به موضوعات مختلفی مانند ترسیم سیما و رشادت‌های شهدای انقلاب اسلامی، شهدای دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم و شهدای آتشنشان می‌پردازد.

از جمله نکات مهم در طراحی این فراخوان، خلاقیت در طراحی، نگاه، فرم و زاویه دید نو به این موضوع، جامعیت طرح و رعایت اصول و مبانی دیوارنگاری با توجه به قابلیت‌های محیط و منظر شهری، تلفیق، ترکیب فضای سنتی و مدرن است. همچنین استفاده از شاخه‌های مختلف ترسیم (نقاشی، نگارگری، تصویرسازی نسخ خطی و تاریخی، نقاشی‌خط) و پرداختن به جنبه روایی و داستانی موضوع از دیگر نکات مورد نظر در طراحی است.

هنرمندان می‌توانند در طراحی موضوعات فراخوان از فرازهای مهم زندگی، فعالیت‌های شاخص، عملیات‌های خاص، مکان دفاع و محل شهادت شهیدان استفاده کنند. هم‌زمان با ایام گرامی‌داشت حماسه حسینی و هفته دفاع مقدس از آثار منتخب این فراخوان رونمایی می‌شود.

آثار ارائه شده باید مطابق با مشخصات دیوار و شخصیت‌های مندرج در جدول منتشر شده در سایت به آدرس www.art.mashhad.ir باشند. مهلت ارسال طرح‌ها تا پایان وقت اداری 19 مردادماه 98 اعلام شده، همچنین علاقه‌مندان در صورت تمایل به ارائه آثار می‌توانند به صورت حضوری به آدرس مشهد، انتهای خیابان شهید دکتر بهشتی، خانه هنرمندان شهرداری مشهد، به قسمت نقاشی دیواری و نقش برجسته مراجعه کنند و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های 38413900- 38470124 تماس حاصل نمایند.

ارسال نظرات