خبرهای داغ:

گندم های شهرستان سرخه رو به خراب شدن

گندم های شهرستان سرخه به دلیل نبود دستگاه برداشت گندم رو به خراب شدن است
کد خبر: ۹۱۵۹۰۵۸
|
۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۴
به گزارش خبرگزاری بسیج در سرخه، به دنبال پیگیری های کشاورزان در این خصوص که «کشاورزان یک سال تلاش کردند گندم و جو کاشتند اما زمان برداشت محصول هیچ دستگاهی نیست و گندم ها در حال خراب شدن می‌باشد» خبرنگار بسیج، با عباس غفوریان معاون جهاد کشاورزی شهرستان سرخه گفتگو نمود.
عباس غفوریان معاون جهاد کشاورزی شهرستان سرخه پاسخ داد: جهاد کشاورزی سرخه از شروع برداشت تمام تلاش خود را کرده است. قبل از شروع برداشت با سه کمباین بومی منطقه که متعلق به افراد شهرستان سرخه بودند جلسه گرفته و تعهد دادند که برداشت سرخه و اطراف را انجام بدهند.
وی ادامه داد: ولی متاسفانه با شروع برداشت دو کمباین مربوطه در شهرستان سمنان مشغول به کار شدند که بصورت غیر قانونی بوده است ولیکن این مدیریت اقدامات قانونی که شامل قطع سوخت کمباین های موردنظر بود انجام داد ولی سوخت این کمباین ها در سمنان از راههای مختلف تامین شد.
معاون جهاد کشاورزی شهرستان سرخه عنوان کرد: مدیریت جهاد کشاورزی در هفته های گذشته نیز دو کمباین از گرمسار آورد ولی این کمباین داران پس از چند روز به علت وضعیت بد زمینهای منطقه و خراب شدن دستگاه ها سریعا از منطقه رفتند. چون اکثر زمین های سرخه به صورت کرتی و همچنین زمینها دارای پستی و بلندیهای زیاد می باشد که کمباین داران سایر مناطق رغبتی نمی کنند. همچنین یک کمباین مهاجر از شیراز به نام کمباین نیوهلنددر منطقه چند هفته کار کرد که اکثر زمینهای صاف و یکدست از جمله زمین آقای عرب پناهان را برداشت کرد.
عباس غفوریان عنوان کرد: لازم به ذکر است سه کمباین قبلی سرخه مجهز به کاه کوب است که کمباین های اطراف این ویژگی را ندارند و پیگیری های ما در بعضی مناطق جواب نمی داد چون کشاورزان فقط کمباین کاه کوب می خواستند.البته با پیگیری جهاد کشاورزی، یک کمباین دیگر از گنبد نزدیک به ده روز هست در لاسجرد مشغول بکار می باشد و فقط یک کمباین بومی در منطقه مشغول بکار است که متاسفانه اکثر مواقع خراب می باشد.
وی در آخر افزود: مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سرخه در حال پیگیری برای برگرداندن یک کمباین بومی دیگر به منطقه است که انشاءالله طی چند روز آینده به منطقه برمی گردد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها