خبرهای داغ:
یادداشت/حجت الاسلام معبودی، مسوول نمایندگی ولی فقیه سپاه استان قزوین:
حجت الاسلام معبودی نوشت: در جامعه اسلامی مردم باید به حقوق خود برسند و با انسان های فاسد و ستمگر بدرستی مقابله شود، نظام ارزشی مهدویت حاکم باشد و انتخاب پست براساس همان نظام ارزش دینی ومهدوی باشد ایمان ومعنویت بعنوان جهت دهنده حرکت و مبنای همه امور قرارگیرد
کد خبر: ۹۱۵۹۰۱۴
|
۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت الاسلام علی معبودی مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین در نهمین بخش از یادداشت های خود در خصوص تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی نوشت:
نقشه راه آینده:
آرمانها
در یادداشت قبلی اجمالی به آرمان های انقلاب در سه بخش اشاره شده و قسمت اول از جمله آرمانها ، ایجاد محیط مساعد برای رشد فضائل اخلاقی بر اساس ایمان و تقوا و مبارزه با مظاهر فساد و تباهی بوده است.

در بیانیه گام دوم وقتی به دستاورد ها اشاره می کنند مرقوم می فرمایند: عیار معنویت و اخلاق در فضایل عملی جامعه بگونه ای چشمگیر افزایش یافته است، این پدیده مبارک را رفتار و منش حضرت امام خمینی(ره) در طول دوران مبارزه و پس از پیروزی انقلاب بیش از هر چیز رواج داد.

همچین محیط معنوی را از معجزات نام می برند: این معجزه ای دیگر از انقلاب و نظام اسلامی فعال و پیشرو است. رهبر معظم انقلاب اخلاق و معنویت را نیاز اصلی جامعه شمرده که وجود آن محیط زندگی راحتی حتی با کمبود های مادی ایجاد می کند و بهشت میسازد و نبود آن حتی با برخوردی مادی ،جهنم می آفریند و در ادامه دولتمردان را موظف می سازند تا محیط سالم ایجاد کرده و اجازه ندهند جهنمی ها مردم را به زور و فریب جهنمی کنند.

بطور کلی هر حکومتی وظایفی بعهده دارد، ازجمله اولا : ایجاد محیط مساعد برای رشد و تعالی فضایل و ارزشهای اخلاقی و انسانی و ثانیا: مقابله با هرنوع فساد و مظاهر فساد می باشد؛ خداوند متعال از پیامبران الهی خواسته برای رساندن قافله بشری به مقصد اصلی در دو محور تلاش کنند و از این رو شاهد جهاد پی در پی پیامبران بودیم و امام (ره) که ادامه دهنده راه پیامبران و معصومین علیهم السلام هستند بارها بر این مطلب اساسی تاکید داشتند و به هیچ وجه ظهور و بروز فساد را تحمل نمی کردند لذا فرمودند: بعثت برای این است که اخلاق مردم را،نفوس مردم را، ارواح مردم را و اجسام مردم را، تمام اینها را از ظلمت ها نجات بدهد و ظلمات را بکلی کنار بزند وبه جای او نور بنشاند.
(کلمات قصار ص 22)

یا فرمودند: انبیاء آمدند که مردم را از ظلمات به نور دعوت کنند. (کلمات قصار ص22)

و همانطور گفتند: انبیاء بنایشان بر این بود که دست به شمشیر نبرند الا برای آنها که علاجی ندارند جز شمشیر ، و فاسد می کنند جامعه را. (کلمات قصارص23)

حضرت آیت الله خامنه، رهبر معظم انقلاب هم مقابله با فساد را یک جهاد همه جانبه و جهاد واقعی و عظیم نام می برند و می فرمایند: مبارزه با فساد ،یک جهاد واقعی والبته کار بسیار دشوار است. 13 /11/1380
و فرمودند: مبارزه با فساد یکی از پایه های اصلی حکومت و نظام اسلامی است. این روش امیرالمومنین است . 16/9/1380

از کلمات پرتکرار اجرایی عدالت بویژه عدالت اجتماعی ،سالم سازی محیط جامعه، مبارزه با مظاهر آن و کمک به ترویج و نهادینه کردن ارزشها در جامعه است در حالی که انقلاب به چهل سالگی خود رسیده و مسیر سختی را طی و بر یسیاری از چالش ها غلبه نموده اند .

امروزه ترویج محیط فاسد از طریق سیستم انجام نمی گیرد و بلکه حکومت اسلامی با مظاهر آن مقابله می نماید و یا دامن زدن به فساد در انواعش برنامه ریزی شده و متمرکز نیست بلکه دست های بیگانه با همکاری دشمنان این ملت بدنبال فراهم کردن محیط فاسد می باشند و یا شاهدیم پس از پیروزی انقلاب گسترش چتر عدالت اجتماعی و توزیع ثروت بویژه بین توده های محروم تا چه اندازه گسترش یافته، تلاش دلسوزان ایجاد جامعه در تراز مهدوی است که درآن از زشتی های اخلاقی و... خبری نباشد.

در جامعه اسلامی مردم باید به حقوق خود برسند و با انسان های فاسد و ستمگر بدرستی مقابله شود، نظام ارزشی مهدویت حاکم باشد و انتخاب پست براساس همان نظام ارزش دینی ومهدوی باشد ایمان ومعنویت بعنوان جهت دهنده حرکت و مبنای همه امور قرارگیرد و انسان های ناسالم احساس امنیت نکرده وخود را ازجامعه دینی کنار بکشند و در عوض شایستگان با قدرت و استعداد خدا دادی که دارند سینه سپرکرده و حضور عمیق وپ رمعنایی داشته باشند .

درنتیجه محیط طیب وپاک از آرمانهایی حقیقی نظام اسلامی شکل بگیرید. مقدمه بر ایجاد تمدن نوین و رسیدن به طلوع ولایت عظیم باشد و این خواسته ای است که جامعه اسلامی باید به دنبال آن باشد.

رهبرعظیم الشان دربیانیه گام دوم بویژه از نسل جوان پر شور و با انگیزه مطالبه کردند و حقیقتا ظرفیت جوانان کشور اگر آزاد شود به جامعه ای دور از آلودگی خواهیم رسید و آرزوهای رهبر عزیزمان هم محقق خواهد شد. انشاالله

علی معبودی تمای 27/04/ 98

ارسال نظرات
پر بیننده ها