خبرهای داغ:
در دهمین دوره رقابت‌های قهرمانی نوجوانان آسیا؛
دو ورزشکار بسیجی میانه توانستند مدال طلا و نقره دهمین دوره رقابت‌های قهرمانی نوجوانان آسیا را کسب کنند.
کد خبر: ۹۱۵۸۹۹۴
|
۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، دهمین دوره رقابت‌های قهرمانی نوجوانان آسیا با حضور ۳۳۱ تکواندوکار پسر و دختر از صبح روز یکشنبه – ۳۰ تیرماه – به مدت دو روز در شهر "امان" پایتخت اردن برگزار شد که در پایان با قهرمانی مقتدرانه کشورمان خاتمه یافت.

   روز دوشنبه – ۳۱ تیرماه- در دومین و آخرین روز این مسابقات، مبارزات اوزان ۴۸-، ۵۵-، ۶۳-، ۷۳- و ۷۸+ کیلوگرم پسران و ۴۴-، ۴۹-، ۵۵-، ۶۳- و ۶۸+ کیلوگرم دختران پیگیری شد و دو نماینده اعزامی استان از شهرستان میانه موفق به کسب دو مدال طلا و نقره شدند.

   بر این اساس، علی نجفی در وزن ۷۸+ کیلوگرم به مقام قهرمانی دست یافته و گردن‌آویز طلا شد و حامد اصغری در وزن ۶۳- کیلوگرم بر سکوی نائب قهرمانی ایستاده و به مدال نقره دست یافت.

   علی نجفی ابتدا به مصاف «یاش آوانا» (WTA) رفت و با نتیجه ۲۲ بر یک پیروز شد؛ سپس در مبارزه با «علی مبروک» از عربستان نتیجه را ۲۲ بر ۱۱ به نفع خود به پایان رساند.

   وی در ادامه «محمد سلامه» نماینده سوریه را ۱۶ بر ۴ از پیش‌رو برداشت و در فینال نیز موفق شد «فرزاد منصوری» از افغانستان را ۱۶ بر ۴ شکست دهد تا با اقتدار بر سکوی قهرمانی بایستد.

ورزشکاران میانه ای بر سکوی قهرمانی ایستادند

   حامد اصغری نیز در نخستین رقابت «تان دائو» از ویتنام را ۲۰ تایی (۲۰ بر صفر) کرد و پس از آن نیز «فواز عبدالرحیم» از کویت را با اختلاف ۲۰ امتیاز (۲۷ بر ۵) شکست داد.

   هوگوپوش وزن ۶۳- کیلوگرم در ادامه رو در روی «رایان الطایفی» از عربستان قرار گرفت که این حریف ۱۰ اخطاره شد و حامد با نتیجه ۲۳ بر ۴ برنده میدان لقب گرفت.

   این ملی‌پوش میانه‌ای در ادامه برابر «کوئی پان» از چین تایپه ۱۹ بر ۱۳ به برتری رسید اما در فینال بربر «هوجون جین» از کره جنوبی نتیجه را ۱۹ بر ۱۲ واگذار کرده و مدال نقره را کسب کرد.

   تیم ملی تکواندو نوجوانان ایران در مجموع دختران و پسران، با کسب ۱۷ نشان شامل ۱۰ مدال طلا، ۶ نقره، یک برنز و ۱۷۹ امتیاز مقتدرانه قهرمان قاره کهن آسیا شد.  

ارسال نظرات
پر بیننده ها