معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه افزایش سقف تسهیلات مسکن مهر ابلاغ شده است، گفت: ۲۰۰ هزار واحد مسکن مهر مشمول افزایش سقف تسهیلات مسکن مهر خواهند شد که ۱۰۰ هزار واحد مسکونی آن مربوط به شهر‌های جدید است.
کد خبر: ۹۱۵۸۸۵۶
|
۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، حبیب‌الله طاهرخانی در حاشیه بازدید وزیر راه و شهرسازی و معاون اول رئیس‌جمهور از پروژه قطار برقی گلشهر ـ. هشتگرد در پاسخ به سوال خبرنگار فارس که پرسید آیا لیست واحد‌های مسکن مهر که قرار است مشمول افزایش سقف تسهیلات جدید مسکن مهر قرار بگیرند احصا شده است یا خیر، گفت: افزایش سقف تسهیلات مسکن مهر ابلاغ شده و در حال تهیه لیست پروژه‌هایی که مشمول این افزایش سقف خواهند شد هستیم؛ ۲۰۰ هزار واحد مسکن مهر مشمول افزایش سقف تسهیلات مسکن مهر خواهند شد که سهم شهر‌های جدید از این ۲۰۰ هزار واحد مسکونی، ۱۰۰ هزار واحد است.

وی با اشاره به اینکه با افتتاح قطار برقی هشتگرد تا پایان تابستان امسال باعث تاثیر رفت و آمد و تعدیل قیمت مسکن حتی در تهران خواهد شد، گفت: قطعا با راه‌اندازی مترو هشتگرد به میزان قابل توجهی بار ترافیکی خوبی از آزادراه تهران کرج کاسته خواهد شد؛ بنابراین با توجه به ظرفیت بالایی که در هشتگرد وجود دارد، با راه‌اندازی قطار هشتگرد به بازار مسکن نیز کمک خواهد شد.

به گفته طاهرخانی تاکنون ۸۰۰ میلیارد تومان برای ساخت متروی هشتگرد هزینه شده که برای اتمام آن ۲۰۰ میلیارد تومان دیگر نیاز است.

* ۶۰ هزار واحد مسکونی در قالب طرح اقدام ملی در تهران ساخته می‌شود

مدیرعامل شرکت عمران شهر‌های جدید همچنین در خصوص آخرین وضعیت طرح اقدام ملی برای ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در شهر‌های جدید گفت: سهم شهر‌های جدید در طرح اقدام ملی ۲۰۰ هزار واحد است و تاکنون احداث ۵۸ هزار واحد مسکونی در قالب این طرح آغاز شده است.

به گفته وی سهم تهران نیز در قالب این طرح اقدام ملی ۶۰ هزار واحد مسکونی است.

* باید به پیمانکاران برای حضور در پروژه‌ها امتیاز بدهیم

طاهرخانی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس که پرسید پروژه‌های مشارکتی که قرار است توسط پیمانکاران ساخته شود، به شکل قابل توجهی یک‌طرفه و به نفع پیمانکاران است، گفت: به هر حال برای اینکه سرمایه‌گذاران جذب سرمایه‌گذاری در پروژه مشارکتی شوند، باید بعضی مزایا برای آن‌ها در نظر گرفت.

وی ادامه داد: با اجبار و بخشنامه نمی‌توان سرمایه‌گذاران را به این پروژه‌های مشارکتی کشاند. پس باید پروژه جذاب باشد تا سرمایه‌گذار وارد این پروژه‌ها شود.

مدیرعامل شرکت عمران شهر‌های جدید تاکید کرد: هدف ما راه‌اندازی عرضه و جریان تولید مسکن است تا کمبود عرضه مسکن جبران و قیمت مسکن تعدیل شود.

ارسال نظرات