خبرهای داغ:
مدیر کل دفتر امور روستایی استانداری قزوین
نجفی گفت: در حال حاضر 50 هزار خانه روستایی در این طرحبیمه می شوند اما پیش بینی ما هفتاد هزار منزل روستایی است
کد خبر: ۹۱۵۸۷۶۷
|
۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، جلسه بررسی تفاهم نامه بیمه روستایی به ریاست عبدالمحمد زاهدی و با حضور، اکرم نجفی مدیرکل امور روستایی استانداری، قدرت الله مهدیخانی برگزار شد.

اکرم نجفی مدرکل امور روستایی استانداری قزوین در این جلسه بیان کرد: این جلسه به منظور امضا تفاهم نامه با بیمه میهن جهت بیمه اماکن مسکونی در حوادث زلزله، سیل، آتش سوزی، صاعقه و طوفان برگزار شد.

وی گفت: هر منزل روستایی با سازه تیرچوبی و خشت و گلی با اعتبار 35 میلیون تومان بیمه می شود که 20 میلیون تومان بابت سازه و 15 میلیون تومان بابت اثاثیه منزل می باشد.

مدیرکل امور روستایی استانداری قزوین عنوان کرد: همچنین اماکن روستایی با سازه فلزی و بتنی با مبلغ 50 میلیون تومان بیمه می شود که 35 میلیون تومان بابت سازه‌ و 15 میلیون تومان بابت اثاثیه منزل می باشد.

نجفی افزود: حق بیمه هر خانه روستایی 45 هزار تومان است که چهل هزار تومان را دولت پرداخت می کند و در واقع هر خانواده روستایی با پرداخت 5 هزار تومان برای یکسال منزلش را بیمه می کند.

مدیرکل امور روستایی استانداری قزوین با اشاره به سابقه عملکرد بیمه میهن اضافه کرد: این بیمه تجربه کار در حوزه اماکن روستایی را دارد و چهل درصد سهام این بیمه، متعلق به بنیاد مسکن می باشد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر پنجاه هزار خانه روستایی در این طرحبیمه می شوند اما پیش بینی ما هفتاد هزار منزل روستایی است و در این طرح از دهیاران بعنوان بازوهای اجرایی خود استفاده کرده ایم.

نجفی اضافه کرد: بخش اول این بیمه نامه توسط مدیریت بحران، بخش دوم توسط دهیاری و بخش سوم طرح توسط خانوار روستایی اجرا می شود.

وی با اشاره به اهداف این طرح گفت: هدف ما جهت ترویج فرهنگ روستایی است تا با استفاده از این طرح، و سالانه با کاهش سهم دولت، خانوار روستایی در خصوص بیمه خود مشارکت داشته و حق بیمه خود را پرداخت نماید.

 

1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها