خبرهای داغ:
مدیر کل مدیریت بحران استان قزوین

پرداخت وام 60 میلیون تومانی خسارت سیل در شهرها/ ثبت 274 مورد خسارت کشاورزی در سامانه سجاد

مهدیخانی گفت: در شهر‌ها به متقاضیان 60 میلیون تومان وام و 12 میلیون تومان هم بلاعوض پرداخت خواهد شد.
کد خبر: ۹۱۵۸۷۶۰
|
۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۳

قدرت الله مهدیخانی مدیر کل مدیریت بحران استان قزوین در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین بیان کرد: نرخ اختصاص 12/5 میلیارد تومان برای جبران خسارات سیل در قزوین سود تسهیلات چهار درصد است و طبق مصوبه هیئت دولت که به استان‌ها ابلاغ شده، بدهی‌های بانکی و چک‌های برگشتی مانعی برای دریافت این تسهیلات نیست.

وی گفت: تاکنون برای 600 نفر از کشاورزان استان که بر اثر سیل دچار خسارت شدند به منظور دریافت تسهیلات پرونده تشکیل و از این تعداد، درخواست 274 نفر در سامانه سجاد ثبت شده است و درخواست مابقی کشاورزان در روز‌های آینده در سامانه ثبت خواهد شد.

مدیر کل مدیریت بحران استان قزوین اظهار کرد: بر اثر بارندگی در بهار امسال، 240 میلیارد تومان به تاسیسات زیربنایی، مسکونی و کشاورزی خسارت وارد شد.

مهدیخانی عنوان کرد: تسهیلات جبران خسارات شامل6 میلیارد و 300 میلیون تومان برای روستاها، 3 میلیارد تومان برای ساماندهی رودخانه‌ها و2 میلیارد و 500 میلیون تومان برای تاسیسات شهری است.

مهدیخانی گفت: بر اثر سیلاب به هزار و 900 واحد در استان هم خسارت وارد شد که طبق مصوبه‌ای که به استان ابلاغ شده 200 واحد ساخته و 100 واحد هم تعمیر می‌شود؛ تعدادی از این افراد به بانک‌ها معرفی شدند و آواربرداری از واحد‌ها هم شروع شده است.

مدیر کل مدیریت بحران استان گفت: به روستاییانی که واحد‌های آنان نیاز به تعمیر و بازسازی دارد 40 میلیون تومان وام با سود 4 درصد و بازپرداخت 15 ساله و همچنین 10 میلیون تومان بلاعوض پرداخت می‌شود و در شهر‌ها نیز به متقاضیان 60 میلیون تومان وام و 12 یا 13 میلیون تومان هم بلاعوض پرداخت خواهد شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها