امام جمعه بندر دیر گفت: دفتر امام جمعه در کنار ستاد نمازجمعه در زمینه‌های گوناگون از ابتدای هفته پذیرای اقشار مختلف مردم است و مشکلات آنها را پیگیری می‌کند.
کد خبر: ۹۱۵۸۷۵۶
|
۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۵

همواره پیگیر مشکلات مردم بوده‌ایم

حجت السلام سید علی حسینی امام جمعه بندر دیر گفت: دفتر امام جمعه در کنار ستاد نمازجمعه در زمینه‌های گوناگون از ابتدای هفته پذیرای اقشار مختلف مردم است و مشکلات آنها را پیگیری می‌کند.

حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی  به مناسبت چهلمین سال اقامه نمازجمعه در کشور، در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: اصحاب رسانه و خبرنگاران با انعکاس اخبار نمازجمعه نقش مهمی در جذب مخاطب برای شرکت در این آیین عبادی و سیاسی  دارند.

امام جمعه بندر دیر بیان کرد: ائمه جمعه در خطبه‌های نمازجمعه با بیان مواضع نظام و رهبری، نسبت به توطئه‌ها و تبلیغات گمراه‌کننده دشمن روشنگری و بصیرت‌افزایی می‌کنند.

نمازجمعه مظهر پیوند امام و امت

وی با بیان اینکه نمازهای جمعه مظهر وحدت جامعه و تجلی پیوند امام و امت است، افزود: دشمنان به دنبال تزریق روحیه ناامیدی در جامعه هستند، اما نمازهای جمعه  مردم را به آینده امیدوار کرده و نسبت به مسائل مختلف  فرهنگ‌سازی می‌کنند.

حسینی با اعلام اینکه یکی از کارکردهای نمازهای جمعه بیان مسائل مردم و تذکر به مسؤولین در راستای پیگیری این مشکلات است، ادامه داد: از دیگر  سو بیان فعالیت‌های نظام اسلامی  و حمایت از مسؤولین بخشی از خدمات نهاد نمازجمعه می‌باشد.

نقش‌آفرینی دفتر امام جمعه در پیگیری مشکلات مردم

وی با اشاره به اینکه دفتر امام جمعه نیز در کنار ستاد نمازجمعه در زمینه‌های گوناگون  از ابتدای هفته پذیرای اقشار مختلف مردم است و مشکلات آنها را پیگیری می‌کند، ادامه داد:  در سراسر کشور ائمه جمعه چنین وضعیتی دارند و در خدمت مردم هستند.

امام جمعه دیر عنوان کرد: علاوه بر بیان مشکلات مردم در خطبه‌های نمازجمعه، در جلسات شورای ادارای و سایر نشست‌های اداری  مطالبات مردم را تا جایی که بتوانیم پیگیری و بیان می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در کنار حضور امام جمعه در مناسبت‌های ملی و مذهبی در طول سال ، دفتر امام جمعه و ستاد نمازجمعه  نیز در برگزاری  اعیاد و شهادت ائمه و سایر مراسمات نقش‌آفرینی می‌کنند.

سعی کرده‌ایم مردمی باشیم

حسینی با اعلام اینکه از ابتدا سعی کرده‌ایم مردمی باشیم و الان نیز این روحیه را تقویت می‌کنیم، اضافه کرد: از این پس هر هفته موارد رعایت تقوا را به صورت مصداقی در خطبه‌های نمازجمعه بیان خواهیم کرد.

وی با تأکید بر لزوم  تلاش در راستای پیاده‌سازی و تبیین بیانیه گام دوم انقلاب توسط ائمه جمعه در سطح جامعه ، افزود: همواره سعی کرده‌ایم مواضع انقلاب و رهبر و نظام را منعکس کنیم.

بها دادن به جوانان در ستادهای نمازجمعه

امام جمعه دیر بیان داشت: برای خلق مخاطب و جذب جوانان به سوی نمازجمعه باید از طرح‌های ابتکاری و به‌روز استفاده کرد که در این راستا می‌توان با دادن مسؤولیت به جوانان در ستاد نمازجمعه این مهم را عملیاتی کرد.

وی به برخی از اقدامات و پیگیری‌های دفتر امام جمعه در یک سال گذشته اشاره کرد و گفت:  پیگیری مشکلات خرد و کلان شهرستان مانند بیمارستان دیر، کم آبی و قطعی آب و برق، مشکل جایگاه‌های سوخت، اشتغال جوانان در منطقه ویژه ،صید غیرمجاز ترال، مسائل خانوادگی و اداری مراجعین از جمله  پیگیری‌های دفتر امام جمعه بوده است.

در پایان این نشست خبرنگاران از ۲۷ سال تلاش و مجاهدت حجت‌الاسلام حسینی در سنگر نمازجمعه شهر  دیر تجلیل کردند.

پایان خبر/

ارسال نظرات