خبرهای داغ:
فاطمه اسدزاده
مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی فارس مطرح کرد:
عباس توانا گفت: بسیج دانش‌آموزی یکی از بزرگترین تشکل‌های دانش‌آموزی کشور است که همواره در مجموعه‌های مختلف فرهنگی نیز اثرگذار است.
کد خبر: ۹۱۵۸۶۹۲
|
۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، عباس توانا، مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی فارس در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز، بسیج دانش‌آموزی را یكی از بزرگترین تشكل‌های دانش‌آموزی كشور دانست كه همواره در مجموعه‌های مختلف فرهنگی نیز اثرگذار است.

وی با تأکید بر اینكه بسیج دانش‌آموزی تنها تشكلی است كه با پشتوانه قوانین مجلس فعالیت خود را در مدارس ادامه می‌دهد، گفت: تقریباً در تمام نواحی آموزش و پرورش حوزه‌های بسیج دانش‌آموزی دائر شده است به طوری كه در سراسر استان ۶۹ حوزه دانش‌آموزی هر روز با جامعه مخاطب خود در مقاطع مختلف مباحث فرهنگی را دنبال می‌كنند.

توانا، شاخص تمام فعالیت‌های بسیج دانش‌آموزی، تربیت دانست و گفت: انقلاب اسلامی برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی و حرکت در این مسیر نیازمند اجرا کردن الزامات و زیربناهای تمدنی است و اصل اساسی که باید تمام مجموعه فرهنگی و تربیتی بدان بپردازند و تأکیدات رهبر انقلاب بر این اصل حائز اهمیت است، اصل تربیت است آن هم تربیت اسلامی ـ انقلابی.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی فارس یادآور شد:‌ جایی رهبر معظم انقلاب فرمودند كه تمام دستگاه‌ها به کمک آموزش و پرورش بروند و ما هم با این روحیه و رویکرد در تعامل با وزارت آموزش و پرورش موضوعات مختلف را در سه مقطع امیدان(ابتدایی)، پویندگان(متوسطه اول) و پیشگامان(متوسطه دوم) دنبال می‌كنیم.

وی با بیان اینكه در فارس بیش از ۶۰۰ هزار دانش‌آموز بسیجی داریم که در نوع خودش ظرفیت عظیمی است که در اختیار مجموعه‌های تربیتی می‌تواند قرار گیرد، گفت: در استان فارس ۴ هزار و ۸۱۷ واحد مقاومت بسیج دانش‌آموزی داریم كه فرماندهان آن خود دانش‌آموزان هستند.

توانا از فعالیت یك‌هزار و ۲۰۱ فرمانده واحد در مقطع متوسطه دوم در سراسر استان خبر داد و گفت: در بسیج دانش‌آموزی چند فرصت وجود دارد كه یكی از آن‌ها دروس آمادگی دفاعی است كه مجوز و متولی این دروس به عهده بسیج دانش‌آموزی است.

وی فرصت‌ دیگر را اردوهای راهیان نور دانست و گفت: در سال گذشته قریب ۲۰ هزار دانش‌آموز در فارس به اردوهای راهیان نور اعزام شدند و در این اردوها به عنوان بزرگترین اتفاق فرهنگی کشور، همواره فارس از نظر کمی و کیفی در کشور طلایه‌دار بوده است.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی فارس با بیان اینكه دو برنامه تربیتی عمده داریم كه در فصل تابستان اجرا می‌شود، كه یكی اردوی یاوران ولایت است و دیگر اردوی شهید بهنام محمدی، گفت: در اردوهای یاوران ولایت که ۱۲۰۰ نفر از فرماندهان واحدهای پیشگام حاضر می‌شوند موضوعات تشکیلاتی و تربیتی كار می‌شود كه این اردو از اول تا ۲۵ مردادماه در منطقه زرقان برگزار خواهد شد.

به عقیده وی، دانش‌آموزان انقلابی می‌توانند طلایه‌دار دهه پنجم انقلاب اسلامی باشند، لذا از تمام دستگاه‌ها خواست تا در این عرصه یاری‌رسان باشند.

توانا با بیان اینكه سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش ابلاغ شده و دارد اجرا می‌شود، گفت: لازمه تحقق این سند داشتن روحیه انقلابی است و داشتن این روحیه در میان معلمان و دانش‌آموزان می‌تواند در اجرای این سند كمك كند.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی فارس با تصریح اینكه در دوره‌های یاوران ولایت ۹۸ به دنبال تربیت انقلابی اسلامی را با دانش‌آموزان اجرا کنیم و در این راستا قدم برداریم، گفت: در این دوره‌ها علاوه بر موضوعات تشکیلاتی که بر مبنای مهارت‌افزایی دانش‌آموزان طرح می‌شود طرح درس هویتی هم مطرح كردیم.

وی با یادآوری اینكه این مسئله چندین مرتبه در سند تحول بنیادین تكرار شده است و یكی از اهداف این سند هویت‌آفرینی دانش‌آموزان است، گفت: در این سند دانش‌آموز باید در عرصه‌های مختلف هویت اسلامی، ملی، انقلابی و تمدنی خود را باور کند و در آن منظومه فکری که متناسب با این هویت‌ها تعریف می‌کند، قدم بردارد.

توانا تأكید كرد: دانش‌آموز انقلابی باید امروز نقش خود را در چرخه نیل به تمدن نوین اسلامی پیدا کند و تلاش کند با آموزه‌هایی که بسیج دانش‌آموزی دنبال می‌کند در این راستا قدم بردارد تا بتواند به عنوان یك بازوی تمدنی نقش‌آفرینی كند.

وی همچنین به اردوهای شهید بهنام محمدی اشاره كرد و گفت: این اردوها متناسب با سنین مقطع متوسطه اول تعریف شده است و در اردوهای چند روزه این طرح که در اردوگاه شهید دستغیب و اردوگاه صالحین شهرستان استهبان برگزار می‌شود قریب ۲ هزار نفر از دانش‌آموزان حضور می‌یابند كه در آن به دنبال كشف استعدادها هستیم.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی فارس با بیان اینكه در این اردوها دوره‌های مهارت‌افزایی برگزار می‌شود، گفت:‌ در این اردوها به دنبال این هستیم كه دانش‌آموزان كرامت و عزت نفس خود را پیدا كنند.

وی از مشاركت ۲ هزار دانش‌آموز در تابستان ۹۸ در اردوهای شهید بهنام محمدی خبر داد و گفت: در طرح شهید بهنام محمدی به دنبال ایجاد پیوند میان مدرسه، مسجد و خانواده هستیم كه این طرح در ۲۵۰ مدرسه متوسطه اول در حال برگزاری است.

توانا همچنین گفت: در ایام تابستان همچنین اردوهای هجرت نیز برگزار می‌شود كه با موضوعات سازندگی و جهادی دانش‌آموزان در مدارس دنبال می‌شود.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی فارس با بیان اینكه با برگزاری پویش‌های دانش‌آموزی مثل مشق مهربانی توانستیم ۵۰۰ میلیون ریال مبلغ نقدی برای تهیه لوازم‌التحریر و توزیع آن در مدارس جمع‌آوری کنیم اظهار داشت: در تابستان امسال، اعزام اردوهای جهادی دانش‌آموزی به مناطق سیل‌زده به خصوص خوزستان را در دستور كار قرار دادیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها