خبرهای داغ:
سرهنگ جبار دوستمحمدی مسئول بسیج سازندگی سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان به تشریح خدمات بسیج سازندگی سپاه استان سمنان در مناطق سیل زده گلستان، لرستان و کالپوش پرداخت.
کد خبر: ۹۱۵۸۶۸۷
|
۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۴

سرهنگ جبار دوستمحمدی مسئول بسیج سازندگی سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از سمنان، با اشاره به لایروبی 70 منزل سیل زده در روستاهای شهرستان گلوگاه و بهشهر گفت : استقرار ماشین آلات سنگین در خصوص بند انحرافی جهت خروج آب از مناطق سیل زده اولین اقدام ما با حضور دراین منطقه بوده است.


وی با بیان اینکه از 14 فروردین سال جاری نیز ماموریت رسمی سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان در لرستان جهت کمک رسانی به این مناطق آغاز شد افزود : لایروبی بخشی از مناطق شهرستان پلدختر به سپاه استان واگذار شد که 800 خانوار تحت پوشش استان سمنان جهت خدمت رسانی قرار گرفتکه همگی پیش از موعد مقرر پاکسازی و لایروبی شد.


مسئول بسیج سازندگی سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان با بیان اینکه80 دستگاه از ماشین آلات سبک و سنگین این ستاد نیز در لرستان مشغول خدمت رسانی بود تصریح کرد : شهرستان پلدختر با حضور بیش از 600 بسیجی از استان سمنان ظرف مدت 12 روز پاکسازی شد.


سرهنگ دوستمحمدی با بیان اینکه بعد از شهرستان پلدختر پاکسازی و لایروبی منازل روستای چم مهر به استان سمنان واگذار شد گفت : ارتفاع سیل در این روستا به 5 متر رسیده بود که بعد از پاکسازی روستا عملیات ساخت و ساز 147 واحد مسکونی برای مردم این روستا آغاز شد که پیش بینی می شود ظرف مدت 5 الی 6 ماه منازل مسکونی ساخته یا بازسازی شوند.


وی افزود : در روستای کالپوش استان سمنان نیز بلافاصله بعد از وقوع سیل با اعزام ماشین آلات سنگین عملیات بازگشایی راه های مواصلاتی آغاز شد.


مسئول بسیج سازندگی سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان با بیان اینکه در حال حاضر در روستای کالپوش بحث جابجایی منازل مطرح است افزود : انشالله بعد از جانمایی برای جابجایی منازل، بحث کمک رسانی ها آغاز می شود.


سرهنگ دوستمحمدی با بیان اینکه تقریبا بیش از 7 میلیارد تومان کمک نقدی و غیر نقدی از استان سمنان برای مردم مناطق سیل زده جمع آوری شده است افزود : در بحث ساخت و ساز منازل مسکونی در لرستان نیز 30 میلیون تومان برای ساخت هر منزل پیش بینی شده است.


وی در پایان از طرح سایت جهاد همبستگی ملی خبر داد و گفت : در این طرح بحث هر مسجد یک منزل و هر کاسب یک کالا مطرح است که مردم با مراجعه به سایت عمران بسیج کشور، منزل و منطقه مورد نظر را انتخاب و کمک های خود را اهداء می کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها