خبرهای داغ:
اعضای شورای فرهنگی ـ اجتماعی زنان و خانواده با ارسال نامه‌ای به مسؤولان نهادهای بین‌­المللی مدافع حقوق بشر خواستار ، اعزام هیأتی ویژه برای درمان وضعیت جسمی علامه شیخ ابراهیم زکزاکی شدند.
کد خبر: ۹۱۵۸۶۸۶
|
۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۱

به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشور خبرگزاری بسیج،

شورای فرهنگی ـ اجتماعی زنان و خانواده با ارسال نامه‌ای خطاب به آنتونیوگوترش دبیرکل سازمان ملل، میشل باچلت کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد، سازمان دیده بان حقوق بشر، شارون اسلاتر مدیر عامل مؤسسه بین­ المللی دفاع از خانواده و عضو انجمن خانواده سازمان ملل خواستار  اعزام هیأتی ویژه برای بررسی و درمان وضعیت جسمی علامه شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر مسلمانان کشور نیجریه و همسر مجروح ایشان شدند.

متن این نامه بدین شرح است:

نظر به ضرورت اهتمام به امور خانواده و زنان و رسالت آن نهاد در دفاع از مظلومین جهان به ویژه مردم مسلمان نیجریه به استحضار می‌رساند وضعیت جسمی علامه شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر مسلمانان کشور نیجریه و همسر مجروح ایشان نگران کننده است و به دلیل وخامت حال جسمی و مسمومیت، حیات ایشان جداً در مخاطره است.

لذا از آن نهاد درخواست داریم هیأتی ویژه برای بررسی وضعیت ایشان اعزام کرده و به درمان فوری و احقاق حق این خانواده اقدام کنند. خانواده‌ه­ایی که دارای 4 شهید و دو اسیر (پدر و مادر خانواده) هستند و عل‌یرغم حکم آزادی ایشان از سال 95 و اعلام اخیر مجلس این کشور، باز هم هیچ پاسخی به فریاد حق­ طلبی و ندای مظلومانه ایشان و همسر مظلومه و مجروح ایشان و نیز مردمی که به صورت جمعی به جرم اجرای مراسم مذهبی مورد خشونت و ظلم و هجمه ضرب و شتم و کشتار خونین از جمله 6 پسر و خواهر ایشان به همراه صدها مسلمان قرار گرفته‌­اند هیچ اقدام مؤثری انجام نپذیرفته است.  

ما اعضای شورای فرهنگی ـ اجتماعی زنان و خانواده ـ شورای عالی انقلاب فرهنگی که متشکل از 26 نفر از عالی‌­ترین مقامات مسؤول کلیه دستگاه‌­ها در امور بانوان هستیم از آن نهاد مصرانه می­‌خواهیم نسبت به اعمال ماده 7 اساسنامه دیوان بین‌­المللی کیفری اقدام لازم معمول فرمائید.

این ماده تصریح می‌­کند: «اگر دولتی با یک حمله گسترده و سازمان یافته علیه جمعیتی غیرنظامی، قتل عمد، به بردگی گرفتن، حبس یا محرومیت شدید از آزادی، شکنجه و در یک کلام تهدید و آزار هر گروهی به دلیل سیاسی، نژادی، ملی، بومی و مذهبی و نیز هر عملی که موجب رنج عظیم یا صدمه شدید شود. باید مورد پیگرد قرار گیرد و در دیوان مذکور پاسخگو باشد.

همچنین براساس مواد (1) و (45) طرح مسؤولیت بین‌­المللی دولت‌­ها، اعمال خشونت دولت نیجریه علیه این جمعیت مسلمان شیعه به ویژه خانواده محترم شیخ زکزاکی متخلفانه و قابل بازخواست است، و طبق مواد (34-30) اقدامات جدی نهادهای ذیربط را می‌­طلبد.

با توجه به مراتب فوق خواستار پاسخگویی سریع و صریح مسؤولین محترم نهادهای بین‌­المللی مدافع حقوق بشر هستیم.

خبرگزاری فارس

ارسال نظرات