خبرهای داغ:
حکیمیان با بیان اینکه سوق دادن جامعه به سمت قانون گریزی توسط رسانه های خارجی و جاهلین داخلی منجر به افزایش جرایم در جامعه شده است، گفت: کم کاری در حوزه تربیت نسل را نیز نمی توان نادیده گرفت.
کد خبر: ۹۱۵۸۶۸۳
|
۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۵

به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشور خبرگزاری بسیج،

معصومه حکیمیان معاون فرهنگی سازمان بسیج جامعه زنان کشور در خصوص بحران هویت و پیامدهای ناشی از آن گفت: از ۲۵ سال قبل پدیده ای در کشور ما تحت عنوان "بحران معنویت" مطرح شد.
یک ربع قرن هشدار! حرکت جامعه به سمت بحران معنویت!
وی ادامه داد: بنابر نظر اساتید برجسته دانشگاه خلاصه ترین تعریف از "بحران معنویت" این است: « حرکت جامعه به سمتی که بد، بد محسوب نشود! حرکتی که نتیجه آن شکل گیری قانون گریزی در حوزه فردی و اجتماعی خواهد بود.
این کارشناس مسائل فرهنگی با تأکید بر اینکه عدم اقدام به موقع منجر به تحقق این پیش بینی اساتید دانشگاه شد، اظهار داشت: اکنون جامعه ما پس از گذشت ۲۵ تسال، شرایطی را تجربه می کند که در اذهان عده زیادی از مسئولین و مردم «قانون گریزی و قانون ستیزی نشان دهنده زرنگی محسوب می شود!»
وی بیان کرد: نتیجه چنین تفکری این است که « آمار جرایم سیر صعودی باور نکردنی پیدا کرده است.»

اپیدمی قانون گریزی و افزایش جرایم ناشی از آن
حکیمیان با اشاره به اینکه در سال های اخیر، شاهد اعلام اخبار ناگوار به صورت مستمر در رسانه های ملی عمومی و میان مردمی، بوده ایم؛ اختلاس های نجومی ، مفاسد اخلاقی و سایر جرایم ناشی از قانون گریزی دانست.
این کارشناس ارشد تاریخ و فلسفه تربیت، بیان کرد: بدون شک با یک نگرش هوشمندانه به موضوع برمبنای اعقتاد به ارزشمندی هویت ملی مردم ایران به این نتیجه می رسیم که با همکاری همه دست اندرکاران حرکت در جهت تربیت نسل قانون مدار از مراحل اولیه تربیت (خانواده و مهدکودک ها) تا آخرین مراحل عمر افراد، ضروری است.
لزوم توجه به تربیت نسلی قانون مدار
این فعال فرهنگی نقش رسانه ها، دولت مردان و سازمان های مردم نهاد را در این خصوص( تربیت نسل قانون مدار) بسیار جدی دانست و گفت: اما در شرایط فعلی، متأسفانه به روش های مختلف؛ قانون گریزی و قانون ستیزی توسط برخی از متولیان و صاحب نظران در اظهارنظر ها یا عملکردها به چشم می آید .
معاون فرهنگی سازمان بسیج جامعه زنان کشور، اظهارداشت: چنانچه احترام به قوانین، اعم از شرعی که برخواسته از نص صریح قرآن و روایات معصومین است و اجتماعی، به پدیده ای ارزشمند و غیرقابل گذشت در جامعه تبدیل شود، ما خیلی سریع تر از آنچه انتظار داریم با یک جامعه منضبط از حیث گفتاری، رفتاری و شخصیتی مواجه می شویم که مایه مباهات ملت ایران در سطح ملی و فراملی خواهدبود.
نسل جوان و نسل آینده، قربانیان موضع گیری های سلیقه ای
حکیمیان با بیان اینکه شرایط فعلی و موضع گیری های سلیقه ای دست اندکاران و نخبگان در خصوص محور قرار گرفتن قانون در جامعه ما را به قهقرایی سوق خواهد داد، تصریح کرد: نتیجه چنین چیزی به راحتی قابل جبران نیست و منجر به قربانی شدن نسل های فعلی و آینده ی کشور شود.
ناهمخوانی پوشش افراد در جامعه با هویت دینی و ملی ایرانیان
این کارشناس ارشد تاریخ و فلسفه تربیت، اوضاع فعلی مسائل اجتماعی کشورمان مثل " پوشش و رفتار" را در بین زنان و مردان نگران کننده برشمرد و افزود: وضعیت « پوشش و رفتار» جامعه ما تحت هیچ عنوان نمی تواند بیانگر هویت دینی و ملی ایرانیان باشد.
وی بیان کرد: هیچ کدام از دست اندکاران اجازه ندارند با موضع گیری های شخصی و سلیقه ای، دختران، پسران، زنان و مردان جامعه را در قهقرای سقوط اخلاقی قرار دهند، چرا که بی شک از بین رفتن شرافت اخلاقی، تقید به آداب الهی و انسانی در بین جامعه زیان هایی فراتر از فرهنگی به دنبال دارد.
سرنوشت جامعه بازیچه دست « متوهمان روشنفکری» قرار نگیرد!
این فعال فرهنگی با تأکید براینکه وقتی جامعه ای نتواند سلامت فرهنگی مردم را حفظ کند، بی شک دست آوردهای علمی، اقتصادی و حتی سیاسی آن به مخاطره خواهد افتاد، تصریح کرد: این خطرات جدی تر از آن است که ما اجازه بدهیم چند نفر به «خیال روشن فکری» یا هر چیز دیگری سرنوشت یک ملت را به بازی بگیرند. چرا که افراط و تفریط به روایت تاریخ هیچ گاه دست آورد خوبی برای ملت ها نداشته است و بدون شک حرکت در جاده نورانی احکام الهی و عقل و منطق همواره مایه سربلندی نسل بشر بوده است.

پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس

ارسال نظرات