جمعی از دانشجویان در دوره‌ی اسلام ناب خواهران ۹۸ در اعتراض به خام فروشی نفت بیانیه ای صادر کردند.
کد خبر: ۹۱۵۸۶۴۱
|
۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، جمعی از دانشجویان در دوره‌ی اسلام ناب خواهران ۹۸ در اعتراض به خام فروشی نفت بیانیه ای صادر کردند. متن این بیانیه به شرح زیر است:

 

 

بسم الله الرحمن الرحیم


إِنَّ اللّهَ لاَ یُغَیِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّى یُغَیِّرُواْ مَا بِأَنْفُسِهِمْ (سوره رعد، آیه ۱۱)


بیانیه‌ی جمعی از دانشجویان در دوره‌ی اسلام ناب خواهران ۹۸ در باب خام فروشی نفت


ملّت شریف ایران همواره تحت فشار و تهاجم دشمنان و استکبار جهانی از همان سال‌های ابتدایی انقلاب اسلامی تا به امروز بوده است؛ اما دشمن همواره استراتژی خود را تغییر می‌دهد. در دهه شصت، تاریخ گواه است که ورود و حضور جهادی شما مردم، نقش بی‌بدیلی را در عبور از آن بحران و گذار از آن شرایط ایفا نمود. اکنون اما این کشور در معرض جنگ تحمیلی اقتصادی همه جانبه‌ای است که اثر آن در زندگی مردم اگر بیشتر از جنگ نظامی نباشد، کمتر نیست. دشمن تمام توان خود را جهت القای ناامیدی و ناکارآمدی نظام جمهوری اسلامی به کار گرفته است.


یکی از روش‌های اتخاذی استکبار جهانی برای ایجاد رعب و وحشت در مردم و تأثیر منفی بر اقتصاد، تحریم نفتی کشور
است؛ در حالی که سهم بزرگی از بودجه دولت از فروش این ثروت خدادادی تامین میگردد؛ بنابراین اقتصاد ما نسبت به تحریم‌های نفتی شکننده است. در این مسیر که سیاست‌های اتخاذی استکبار متناوب بوده است، دور از عقل و تدبر است که بخش بزرگی از اقتصاد خود را به سیاست‌های آنان گره بزنیم. بدیهی است ادامه وضعیت موجود یعنی فروش نفت خام برای تامین مخارج کشور، فروش ثروت است و ما را به بن بست میرساند؛ همچنان که رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند: «ما عادت کرده‌ایم که نفت را یعنی این ذخیره ملّی را از زیر زمین در می‌آوریم بیرون و بدون هیچ ارزش افزوده می‌فروشیم».


ما چهارمین تولیدکننده نفت و دارای رتبه اول ذخایر گازی جهان هستیم. با وجود چنین امکانات و ثروت‌های ملّی قابل
توجه، وقوع این نوسانات اقتصادی بسیار محلّ تأمل است. امروز اقتصاد ما، علاوه بر پیامدهای ناشی از سوءمدیریت اقتصادی که غالباً اولویت قراردادن منافع شخصی است، نگاه به دست بیگانگان بدون توجه به ظرفیت‌های داخلی، عدم توجه به رهنمودهای رهبری، عدم رعایت سیاست‌های کلان اقتصاد مقاومتی و عدم استفاده از نخبگان جوان نیز می باشد.


به وضوح وضعیت متلاطم بازار سکه و ارز و نیز نقدینگی نامتناسب، نشان دهنده عدم اتخاذ تدابیر لازم برای هدایت صحیح سرمایه به بخش مولّد است که یکی از مشکلات اعلامی نهادهای مربوطه برای ایجاد زیرساخت‌های لازم برای تولید فرآورده‌های نفتی است.


با توجه به امکانات و ظرفیت‌های ملّی و توانمندی نخبگان کشور، قطعاً راه‌حل‌های کوتاه مدت و بلندمدت برای اعمال
اصلاحات اساسی در ساختارهای اقتصادی و نفتی کشور وجود دارد.


آقایان مسئول! مطمئناً میدانید که با توجه به راه‌حل‌های تخصصی موجود و همچنین حضور جهادگران متعهد و متخصص انقلابی در این عرصه همچون مراحل پیشین، از این مرحله نیز با پیروزی و سرافرازی عبور خواهیم کرد .
و من الله التوفیق
۳۱ تیرماه ۱۳۹۸

رونوشت به:
- وزیر محترم نفت، دکتر بیژن زنگنه
- رئیس محترم کمیسیون اقتصادی مجلس، آقای الیاس حضرتی
- رئیس محترم کمیسیون انرژی مجلس، آقای فریدون حسنوند
- دفتر ریاست جمهوری
- بیت مقام معظم رهبری
از طرف بسیج دانشجویی دانشگاه‌های:
- دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی
- دانشگاه فرهنگیان تهران
- دانشگاه علامه طباطبایی
- مدرسه عالی شهید مطهری تهران
- دانشگاه علوم پزشکی بجنورد
- دانشگاه فردوسی مشهد
- دانشگاه علوم پزشکی مشهد
- دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد
و سایر دانشجویان حاضر در اسلام ناب

ارسال نظرات