خبرهای داغ:

چشم انداز امروز سواد آموزان محدود به دیدگاه‌های گذشته شده است

رئیس اداره سواد آموزی شاهرود از تلاش این اداره برای تغییر نگرش سواد آموزان برای آموختن مهارت‌های زندگی در کنار سواد آموزی خبر داد.
کد خبر: ۹۱۵۸۶۳۰
|
۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۷
چشم انداز امروز سواد آموزان محدود به دیدگاه‌های گذشته شده استبه گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود؛ علی کریمی در کمیته بهبود کیفیت سواد آموزی آموزش و پرورش شهرستان شاهرود با ارائه گزارشی از فعالیت‌های انجام شده این اداره در خصوص تکمیل آمار جذب سواد آموزان در سال ۱۳۹۸ و فعالیت‌های مکمل (مهارت آموزی به سواد آموزان) از تلاش این اداره برای تغییر نگرش سواد آموزان برای آموختن مهارت‌های جدید زندگی در کنار سواد آموزی خبر داد و گفت: از آنجا که چشم انداز امروز سواد آموزان محدود به دیدگاه‌های گذشته شده است، سواد آموزی صرفا به نوشتن و خواندن، شناخته می‌شود در حالی که با تغییر رویکرد‌ها آموزش مهارت‌های زندگی مانند بهداشت روانی، آموزش خانواده و آسیب‌های اجتماعی و مهارت‌ها فنی و حرفه‌ای نیز جزئی از سواد آموزی است.
رئیس اداره سواد آموزی در مورد موانع جذب و نگاهداشت سواد آموزان بیان کرد: واقعیت این است که عواملی که یک فرد را از سواد آموزی محروم و او را به عنوان بی سواد یا کم سواد به جامعه معرفی می‌کند؛ همچنان پابرجاست، عواملی اقتصادی، فرهنگی و ... از عمده این دلایل به شمار می‌رود.
علی کریمی افزود: بانوان بیشترین سواد آموزان ما را تشکیل می‌دهند و ما سعی می‌کنیم محتوای آموزشی، مهارتی ما متناسب با این قشر باشد و تصمیم داریم در طرحی مشترک با کارشناسی سلامت و مشاوره مدیریت آموزش و پرورش شاهرود؛ فرم‌های نظرسنجی و ارزیابی با هدف بررسی سلائق، شرایط روحی و روانی سواد آموزان و با رعایت محرمانه بودن این اطلاعات، دسته بندی و برای برنامه ریزی‌های آینده به کاربرده شود.
سید محمد موسوی معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش شاهرود در جمع اعضای کمیته بهبود کیفیت سواد آموزی گفت: موفقیت در شناسایی، جذب و نگاهداشت سواد آموزان به تنهایی ممکن نیست و باید از ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی مرتبط با امر سواد آموزی مانند کمیته امداد، بهزیستی، فرمانداری و ... نیز استفاده کرد.
معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش شاهرود همچنین پیشنهاد داد از فضای مجازی به عنوان رسانه‌ی فراگیر امروز؛ برای ارتباط با سواد آموزان و آموزش‌های مبتنی بر آن استفاده کرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها