طی مراسمی با حضور رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود از آلبوم موسیقی پویان آزاده در این شهرستان رونمایی شد.
کد خبر: ۹۱۵۸۶۲۲
|
۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۵
برگزاری آیین رونمایی از آلبوم موسیقی در شاهرودبه گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، رضا مهدیان در مراسم رونمایی از آلبوم موسیقی پویان آزاده استاد برجسته کشوری به میزبانی سالن نمایش‌های بهمن این اداره با اشاره به وجود مفاخر کشوری این شهرستان در عرصه فرهنگ و هنر و علوم قرآنی گفت: این شهرستان دارای ظرفیت‌های بسیاری در حوزه‌های مختلف است که با تعامل سایر دستگاه‌های فرهنگی و برنامه ریزی جهت دهی شده و هدفمند می‌توان این توانایی را شکوفا کرد.
وی تصریح کرد: حمایت مسئولان از آثار هنرمندان بومی نیز تاثیر بسزایی در ترغیب هنرمندان جوان و معرفی آن‌ها به جوامع هنری دارد.
در ادامه این مراسم پویان آزاده، رئیس و موسس دانشگاه فرهنگ و هنر پویان نیز با اشاره به پیشینه موسیقی در رشته نوازندگی پیانو در شاهرود گفت: با توجه به پتانسیل‌های موجود دراستان سمنان به ویژه این شهرستان، دانشگاه سمنان از مهرماه سال جاری افتتاح و در رشته‌های بازیگری، گریم و آواز ایرانی پذیرش دانشجو دارد که علاقه مندان می‌توانند از این فرصت استفاده کنند.
وی افزود: فعالان این عرصه به ویژه موسسان مراکز موسیقی باید با جدیت و مسئولیت پذیری بیشتری در راستای توسعه هنر اصیل موسیقی شهرستان گام بردارند.
یادآور می‌شود پویان آزاده متولد سال ۱۳۵۸ در شهرستان شاهرود است که از دوران کودکی فعالیت خود را در حوزه موسیقی به ویژه نوازندگی پیانو آغاز کرده است.
وی در دوران دانش آموزی اش موفق به اخذ رتبه اول تکنوازی پیانو، آهنگسازی و رهبری در اولین، دومین و سومین فستیوال هنری دانش آموزان کشور در سال‌های ۱۳۷۱، ۱۳۷۲ و ۱۳۷٣ گردید، همچنین آهنگسازی و اجرای موسیقی دو نمایش برای کودکان و یک فیلم کوتاه را نیز در همین دوران با موفقت عهده دار شد.
از فعالیت‌های ماندگار وی می‌توان به ثبت ملی “مکتب پیانو کلاسیک ایرانی”، “شیوه نوازندگی استاد مرتضی محجوبی”، “شیوه نت نویسی پیانو ایرانی” و “موسیقی سنگسر” در فهرست آثار ملی معنوی کشور اشاره کرد.
آزاده دانش‌آموخته دانشکده موسیقی دانشگاه هنر تهران در رشته موسیقی جهانی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد بوده که پس از اخذ بورس کامل تحصیلی‌از کشور آلمان در مقطع دکتری ادامه تحصیل داد و در ژانویه سال ۲۰۱۵ موفق به اخذ مدرک دکترای خود در رشته موسیقی با درجه عالی شد.
وی در سال ۱۳۹۳ اولین مرکز آموزش تخصصی پیانو را باعنوان “انستیتوی پیانو پویان” با مجوز رسمی درجه یک در تهران تاسیس کرد.
از سال ۱۳۹۴ در دانشگاه هنر تهران به عنوان نخستین عضو هیئت علمی پیانو با درجه دکتری مشغول به فعالیت شد.
آزاده به عهد خود مبنی بر خدمت گزارى در شهر پدری خود سمنان، وفادار بوده و همواره علاقه فراوانى به شهر سمنان این نگین کویر و کوهستان داشته است و به همین منظور نیز پس از سال‌ها پیگیری موفق به کسب مجوز نخستین دانشگاه جامع فرهنگ و هنر در شرق کشور شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها