امام‌جمعه اردکان با اشاره به سرمایه‌گذاری عظیم دشمن برای ترویج بی‌عفتی در جامعه گفت: موضوع عفاف و حجاب فراتر از مسائل سیاسی و جناحی است و باید به این دید به آن نگاه کرد.
کد خبر: ۹۱۵۸۵۷۵
|
۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۵۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید اسماعیل شاکر در جلسه هیئت اندیشه‌ورز بانوان، با اشاره به دغدغه‌های دلسوزان در موضوع حجاب و عفاف گفت: همه ما به این موضوع فراتر از مسائل سیاسی و جناحی نگاه می‌کنیم.
وی افزود: بانوان ما باید به‌عنوان زن مسلمان این موضوع را در قالب مسئولیت شرعی و وظیفه دینی خود پیگیری کنند و روحیه ناامیدی را از خود و اطرافیان دورنمایند. داشتن دغدغه درزمینهٔ حجاب و عفاف به‌عنوان یک واجب ضروری و دستوری الهی، موجب برداشتن قدم‌هایی در این زمینه می‌شود.
امام‌جمعه اردکان گفت: اقداماتی که در موضوع حجاب و عفاف می‌تواند انجام شود را در دو بخش می‌توان تقسیم‌بندی و مدیریت کرد؛ اول، تبلیغات مثبت و دوم، مبارزه با تبلیغات مسموم و منفی. ما هم وظیفه تبلیغ و ترویج معارف اسلامی داریم و هم مبارزه با شبهات و القائات مسموم.
وی اظهار داشت: امروز ابزار‌ها جدید شده و ما باید از این امکانات و ابزار‌ها در جهت ترویج عفاف و حجاب استفاده کنیم. همچنین باید هرچه بیشتر از ظرفیت مدارس، مهدکودک‌ها و دانش آموزان در این زمینه استفاده نماییم، زیرا فطرت آن‌ها پاک‌تر است.
حجت‌الاسلام شاکر تصریح کرد: هیچ‌گاه و در هیچ شرایطی وظیفه تبلیغ دینی از ما ساقط نمی‌شود. دشمن بر روی موضوع حجاب سرمایه‌گذاری عظیمی کرده است و می‌داند که اگر این سنگر را فتح کند سنگر‌های بعدی را هم می‌تواند فتح کند. ازاین‌جهت از فضا‌های مجازی برای ایجاد شبهات بهره می‌برد. ما هم وظیفه‌داریم از ظرفیت‌هایی که داریم استفاده نموده و در مقابل حمله و هجمه دشمن مبارزه کنیم.
وی گفت: یکی از ظرفیت‌هایی که ما در اختیارداریم همین ظرفیت معنویت محبت به اهل‌بیت (علیهم‌السلام) است. بسیاری از افرادی که حجاب و عفاف درستی هم ندارند عاشق اهل‌بیت هستند ما باید روشنگری کنیم و به آن‌ها بگوییم که اگر می‌خواهید پیرو واقعی اهل‌بیت و در آخرت هم با آن‌ها باشید، باید در سبک زندگی و ظاهر خود هرچه می‌توانید به آن‌ها شبیه شوید.
امام‌جمعه اردکان، ظرفیت معنوی شهدا را یکی دیگر از مواردی دانست که از آن می‌توان برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و امور دینی و اخلاقی بهره برد و افزود: باید از ظرفیت بازار و بازاریان متدین، مساجد، هیئت‌ها، پایگاه‌ها، بیمارستان، مصلای نماز جمعه و مطب پزشکان هم در این زمینه استفاده نمود. اگر بعضی افراد همراهی نمی‌کنند، اما متذکر باشیم که در میان همه اقشار، افراد متدین و دغدغه‌مند وجود دارند که همراه و کمک‌کار هستند.
وی گفت: راه‌اندازی مکتبخانه‌ها و مهدکودک‌های قرآنی در محلات مختلف نقش بسیار مهمی در ترویج فرهنگ دینی و اسلامی در جامعه دارد. در جهت گسترش و تقویت این مراکز هم تلاش کنیم و در این راه می‌توانیم از ظرفیت خیرین هم بهره ببریم. آشنایی دانش آموزان و کودکان ما با معارف قرآن موجب بیمه شدن آن‌ها در برابر برخی آسیب‌های اجتماعی می‌شود.
حجت‌الاسلام شاکر در پایان با اشاره به گلایه بسیاری از خانواده‌ها از سخت‌گیری‌های بی‌مورد درزمینهٔ ازدواج افزود: آسان شدن شرایط ازدواج برای جوانان می‌تواند زمینه کاهش بی‌عفتی و طلاق را فراهم نماید. در شرایط زندگی امروز وسایل تحریک جوانان به‌صورت حداکثری وجود دارد، اما وسیله تأمین نیاز‌های آن‌ها حداقل است. سیاست اسلام تحریک حداقلی و تأمین حداکثری است که متأسفانه امروز در جامعه ما وضعیت تقریباً برعکس است.
گفتنی است که بانوان حاضر در این نشست نیز در فضایی صمیمانه به بیان دغدغه‌های خود در موضوعات مختلف به‌ویژه عفاف و حجاب پرداختند.
انتهای پیام/د 
ارسال نظرات