نماینده ولی‌فقیه در گیلان با تاکید بر لزوم جسور بودن مسئولان در راستای اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر گفت: اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر خط و جناح ندارد.
کد خبر: ۹۱۵۸۵۳۹
|
۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۴

مسئولان برای اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر جسور باشند

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، آیت الله رسول فلاحتی روز گذشته در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان با اشاره به اینکه گیلانی ها مردمی فهیم، نجیب و دانا هستند،اظهار کرد: طبق فرموده قرآن آمران به معروف و ناهیان از منکر، بهترین مردم هستند.

امام جمعه رشت با اشاره به شکل گیری انقلاب اسلامی برپایه تمدن اسلامی،افزود: تمام قدرت های سلطه گر علیه انقلاب اسلامی اقدام کردند اما این انقلاب همچنان به مسیر خود ادامه می دهد.

وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر خودصیانتی در جامعه اسلامی است، گفت: زیربنای تمدن اسلامی عمل به دستورات اسلام و دوری جستن از زشتی هاست و در قالب امر به معروف و نهی از منکر انجام می شود.

آیت الله فلاحتی، جمهوری اسلامی را در بخش انسان سازی، بسترسازی و افق ها موفق دانست و عنوان کرد: هر جا برای رضای خدا گام برداشتیم خدای متعال ما را کمک کرده است.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان، با اشاره به اینکه فضای جامعه در دست مسئولان است افزود: تقوا را تمام جوامع قبول دارند و مردم اشاعه خوبی ها، فرهنگ نورانی اسلام و قرآن را از متولیان امر می خواهند.

وی بابیان اینکه بعضی از ناهنجاری ها در جامعه آزار رسان است، اظهارکرد: ممکن است در بعضی جاها فساد باشد اما این امر به معنای وجود فساد گسترده نیست.

نماینده ولی فقیه گیلان بر یاری رساندن مسئولان نسبت به دین خدا تاکید کرد و گفت: در امر به معروف و نهی از منکر به دنبال کار تجسسی نیستیم اما مردم با دیدن برخی مشکلات باید تذکر دهند.

آیت الله فلاحتی با تاکید براینکه می خواهیم امر به معروف و نهی از منکر تبدیل به فرهنگ عمومی شود، عنوان کرد: یکی از منکرها بی توجهی به هنجارهای اجتماعی است و به آن لطمه وارد می کند.

مسئولان برای اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر جسور باشند

امام جمعه رشت با تاکید بر لزوم جسور بودن مسئولان در راستای اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرد: اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر خط و جناح ندارد.

وی با اشاره به اینکه تمام زیربناهای جامعه به امر به معروف و نهی از منکر پیوند خورده است، بیان کرد: تمام احکام الهی حتی جهاد در راه خدا بر مبنای امر به معروف و نهی از منکر است.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان، امر به معروف و نهی از منکر را نیازمند ظرافت های ویژه عنوان کرد و گفت: ما نمیخواهیم فرهنگ بومی و آداب ملی خود را از دست دهیم و این مسئله نیازمند یاری رساندن مسئولان به ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه روش های تربیتی و مسائل دینی باید با استفاده از حوزویان و دانشگاهیان در جامعه انجام شود، افزود: از هر برنامه ای که مردم را در مسیر عقلانیت و دینمداری قرار دهد باید استفاده کرد.

وی امر به معروف و نهی از منکر را نیازمند فعالیت های دلسوزانه و مشفقانه عنوان کرد و گفت:صدا و سیما می تواند بزرگ ترین فعالیت را در امر به معروف و نهی از منکر داشته باشد، و باید سیمای عفاف و حجاب را به صورت زیبا در شبکه باران راه اندازی کند.

مسئولان برای اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر جسور باشند

فرمانده سپاه قدس گیلان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه حفظ انقلاب با امر به معروف تحقق پیدا می کند،اظهار کرد: روشن نگه داشتن چراغ امر به معروف و نهی از منکر در این مقطع از نیازهای ضروری انقلاب است.

سردار محمد عبدالله پور با تاکید بر پای کار بودن دولتمردان در امر به معروف و نهی از منکر، افزود: مردم در امر به معروف و نهی از منکر جلوتر از مسئولان هستند و آمادگی هرگونه فداکاری را دارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه فریضه امر به معروف نیازمند نقشه راهنما است،اظهار کرد: برخی به دنبال ترویج بی حیایی در جامعه هستند.

حجت الاسلام والمسلمین سعید مهدوی بر مهندسی فرهنگی جامعه تاکید کرد و افزود: ۹۰ درصد فعالیت ها در امر به معروف و نهی از منکر ایجابی و فرهنگی است ضمن اینکه ۱۰ درصد سلبی را باید جدی گرفت.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان نیز در جلسه مذکور با اشاره به نزدیک شدن ایام ماه محرم اظهار کرد: دهه نخست محرم فرصت طلایی برای تبیین فریضه امر به معروف و نهی از منکر است و این موضوع نیاز به برنامه ریزی دارد.

حجت الاسلام مجتبی اشجری در ادامه با تاکید براینکه باید به پیاده راه فرهنگی رشت توجه شود، بیان کرد: اگر قرار بود پیاده راه رشت با اتفاق های نامبارک احداث شود، باید از ابتدا احداث نمی شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات