سرویس های خبری
‌استان ها
‌اقشار
سایر خدمات
r_marquee
پيش‌بيني تاريخي رهبر انقلاب: حتي با قبول ديكته‌هاي دشمن در مساله هسته‌اي، باز هم تحريمها را برنخواهند داشت! - 1393/11/29      
l_marquee
bolet_tele
bolet_tele
کد خبر: ۹۱۵۸۵۲۹
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۸- ۵۲: ۱۷
مدیرعامل مرکز ملی شماره گذاری کالا ایران از عضویت تاکنون 90 هزار تولید‌کننده و وارد کننده از سراسرکشور خبر داد و گفت : پایگاه داده ای با اطلاعات بیش از 3.6 میلیون قلم کالایی در این مرکز شکل‌گرفته است.

 


به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از شاتا ، ملکی با اشاره به اینکه، بانک اطلاعاتی این مرکز مطابق با ابلاغیه ریاست محترم جمهوری، به‌عنوان یکی از 12 بانک اطلاعاتی مرجع کشور و تنها بانک مرجع کشور در حوزه‌ی کالا و خدمات شناسایی‌شده است گفت: این مرکز با تکیه‌بر پتانسیل‌ها و توانمندی‌های خود تاکنون توانسته نقش و جایگاه مهمی درزمینه‌ی ایجاد زبان مشترک بین اجزای مختلف زنجیره تأمین و کسب‌وکار ایفا نماید.

ملکی افزود : مرکز ملی شماره گذاری کالا و خدمات ایران توانسته پروژه های مهمی درزمینه‌ مدیریت و شناسایی اطلاعات کالاها و خدمات را به پایان برساند. هر یک از این پروژه‌ها بر اساس ضرورت و تقاضای بخشی از صنعت، تدوین، طرح‌ریزی و توسعه‌یافته‌اند.

به گفته وی از دیگر ظرفیتهای مرکز در حوزه ای کدینگ و بهبود شیوه های کسب‌وکار، می وان به "ارائه بسته‌های کدینگ شرکتی برای تسهیل انبارداری و مدیریت بهتر اموال شرکت ها"، "طراحی و اجرای سیستم‌های ردیابی کالا در زنجیره تأمین"، "طراحی و اجرای سیستم های مدیریت اموال در حوزه بهداشت و درمان مبتنی بر استانداردهای GS1"، "پیاده سازی استانداردهای GS1 در حوزه حمل‌ونقل و لجستیک " و سایر حوزه ها اشاره کرد.

مدیرعامل مرکز ملی شماره گذاری کالا و خدمات ایران یادآور شد: این مرکز آمادگی معرفی راهکارها و استانداردهای ذکر شده در حوزه کدینگ و طبقه‌بندی کالا، مدیریت زنجیره تأمین و لجستیک به کلیه سازمان های صنعت، معدن و تجارت در سطح کشور را دارد.

ملکی تصریح کرد : هدف و مأموریت‌ اصلی این مرکز توسعه سیستم کد‌گذاری و استفاده از فناوری رمزینه (بارکد) جهت نوین‌سازی و مکانیزه‌ کردن استفاده از استانداردهای بین‌المللی سازمان EAN اروپا که از ابتدای سال 2005 این سازمان به نام سازمان جهانی GS1 تغییر نام داد، بوده است.

گفتنی است اعتبار این مرکز وابسته به موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی که در سال 74 تأسیس شد ، در سطح بین‌المللی با دریافت نمایندگی انحصاری سازمان GS1 جهانی با تخصیص پیش شماره 626 به ایران برای شناسه دار کردن کالاها افزایش یافت و مرکز صاحب کرسی رأی در مجامع بین‌المللی شد و در حال حاضر، ارتباط حرفه‌ای با دفتر مرکزی GS1 مستقر در بروکسل بلژیک و همچنین ارتباط با سایر سازمان‌های عضو در بیش از 115 کشور جهان وجود دارد و مرکز GS1 ایران نامی شناخته‌شده در جهان محسوب می‌شود.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
عضویت در خبرنامه
گزارش خطا
نظر ‌بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
tr_sar
آخرین اخبار
tc_sar
tl_sar
tr_sar
پر بیننده ها
tc_sar
tl_sar