رییس هیات عامل ایمیدرو گفت: این سازمان، ظرفیت تبدیل شدن به توانمندترین سازمان توسعه ای کشور را دارد.
کد خبر: ۹۱۵۸۵۲۸
|
۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۱
 

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از شاتا، خداداد غریب پور در نشست به روز رسانی استراتژی ایمیدرو ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: برای تدوین استراتژی مطلوب ایمیدرو، باید اساسنامه سازمان، سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی، قانون رفع موانع تولید، قانون معادن، نقشه راه معدن و صنایع معدنی، تفاهم نامه های منعقده و صورت جلسه های منعقده طی سال های اخیر مطالعه شود.

وی ادامه داد: در تدوین استراتژی، شاخص هایی نظیر قابلیت اجرایی شدن برنامه ها، تعهدزا بودن، داشتن جدول زمانی، تسهیل کننده ارتباطات، ساده سازی سازمان و به حداقل رساندن فرآیندها مدنظر قرار گیرد.

رییس هیات عامل ایمیدرو گفت: در نگاه ما به آینده، قرار است ایمیدرو به عنوان توانمند ترین سازمان توسعه ای کشور مطرح و در این راستا، معدن جایگزین نفت شود یا جایگاه آن حداقل به سطح نفت برسد یا اینکه به عنوان منبع ارزی قابل اتکا و قدرتمند ارتقا یابد.

وی افزود: صنعت پتروشیمی با ایجاد درآمد حدود 12 میلیارد دلاری، از محدودیت برخوردار بوده و اکنون با مشکل کمبود مواد اولیه مواجه است. اما معادن این گونه نیست و زنجیره معدن، ظرفیت ایجاد ارزش افزوده بالایی دارد.

غریب پور خاطرنشان کرد: اکنون از 600 هزار کیلومتر مربع مساحت قابل اکتشاف در کشور، تنها نیمی از آن اکتشاف شده و بنابراین با اکتشافات جدید، ذخایر می تواند به 2 برابر برسد.

وی ادامه داد: اکثر اکتشافات انجام شده در معادن به صورت سطحی بوده و کمتر در عمق کار شده است. این در حالی است که ممکن است با اکتشاف عمقی در معادن فعلی، میزان ذخایر به 2 برابر برسد.

رییس هیات عامل ایمیدرو با بیان اینکه ایمیدرو به عنوان بزرگ ترین سازمان توسعه ای، می تواند از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کند، گفت: ایمیدرو ظرفیت بالایی برای دستیابی به مولفه هایی همچون «جذب نقدینگی»، «مشارکت با استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان»، «توسعه عناصر نادر خاکی» و غیره، توجه ویژه نشان دهد.

وی ادامه داد: ایمیدرو می تواند بیشترین ظرفیت استفاده از پیمانکاران بخش خصوصی در بخش های مختلف از جمله اکتشاف و نیز سازمان یافته ترین ارتباط با دانشگاه ها برای توسعه پژوهش و تحقیق مطابق با تقاضاها را به خود اختصاص دهد.

غریب پور بیان داشت: همچنین این سازمان می تواند نقش عمده ای در زمینه «تسهیل روابط بین الملل در بخش پژوهش و تحقیق»، «توسعه فناوری های نوین»، «حفاظت محیط زیست و توسعه پایدار» و «استفاده بهینه انرژی» ایفا کند.

در این نشست، تیم پیشنهادی پروژه به روز رسانی استراتژی ایمیدرو، شاخص های کلی مورد نظر برای تبیین استراتژی را تشریح کرد.

 
 
ارسال نظرات