خبرهای داغ:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: فرهنگ کتابخوانی در جامعه باید نهادینه شود.
کد خبر: ۹۱۵۸۵۲۳
|
۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۳

 حجت الاسلام ناصر خدایاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در ارومیه با بیان اینکه مطالعه در توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی نقش بسزایی دارد، اظهار کرد: همیشه تصور این است که مطالعه صرفا برای آگاهی می باشد، ولی علاوه بر آگاهی، هرنوع پیشرفتی در زمینه های مختلف وابسته به مطالعه می تواند نقش داشته باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی در ادامه با اشاره به اینکه اگر زمان مطالعه کاهش پیدا کند بدون تردید شاهد توسعه ای در بخش های مختلف جامعه نخواهیم بود، افزود: باید زمینه ای فراهم شود تا والدین با فرهنگ مطالعه و کتابخوانی آشنا شوند و پیوندی عمیق بین آنها ایجاد شود.

وی با بیان اینکه کارگاه آموزشی چهارمین دوره جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان در استان آذربایجان غربی در حال برگزاری است، تصریح کرد: می توان از طریق آموزش و ترغیب کودکان به کتابخوانی پدران و مادران را نیز با کتابخوانی و مطالعه پیوند داد و والدین به  دلیل وابستگی عاطفی با کودکان خود می توان کودکان را به عنوان پلی ارتباطی میان پدران و مادران و کتابخوانی  ایجاد کرد تا بدینوسیله والدین نیز با مطالعه انس پیدا کند.

حجت الاسلام خدایاری درادامه سخنان خود با بیان اینکه سن کودکان  ١١ تا ١٩ سال مهترین مقاطع سنی  است، ادامه داد: کودکان را در این لحظه به خوبی می توان هم آموزش داد و هم مهارت ها ی آنها را برانگیخت و زمینه رشد و شکوفایی آنان را فراهم کرد.

این مسوول اذعان کرد: قرآن هم به اهمیت کتابخوانی اشاره و تاکید فراوان کرده و کتاب مردم را از تاریکی به سمت روشنایی سوق داده و موجب آگاهی بخشی و رهایی  انسان از استعمار و استبداد می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه از ١٧ شهرستان استان تنها از  ٧ شهرستان طرح آمده، گفت: ضروری است که مطالعه و توجه به کتاب در اولویت برنامه های روزانه قرار گیرد و مطالعه، پیوندهای اجتماعی جامعه را مستحکم کرده و به رشد و تعالی کمک فراوانی می کند.

گفتنی است؛ کارگاه آموزشی چهارمین دوره جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان به مدت دو روز با حضور تسهیل گران کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، نهاد کتابخانه های عمومی  وآموزش و پرورش در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار می شود.

پایان پیام

ارسال نظرات