طولانی شدن روند تکمیل کتابخانه مرکزی خرم‌آباد

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان با اشاره به طولانی شدن روند تکمیل کتابخانه مرکزی خرم‌آباد اظهار کرد: این کتابخانه با گذشت حدود ۲۰ سال اما تاکنون تکمیل نشده و نتیجه روند هدر رفت سرمایه بیت‌المال است.
کد خبر: ۹۱۵۸۴۹۶
|
۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، فرشته طهماسبی امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه خرم‌آباد با اشاره به طولانی شدن روند تکمیل کتابخانه مرکزی خرم‌آباد اظهار کرد: این کتابخانه با گذشت حدود ۲۰ سال اما تاکنون تکمیل نشده و نتیجه روند هدر رفت سرمایه بیت‌المال است.

طهماسبی با بیان اینکه کتابخانه مرکزی با ۸ هزار متر مربع زیربنا یکی از قدیمی‌ترین کتابخانه‌ها است، تصریح کرد: واقعیت امر این است که عمر مفید ساختمان تمام شده و به بهره برداری نرسیده است.

وی تاکید کرد: ساختمان به نوعی قفل شده و اعتبار ۳ میلیارد تومان برای تهیه چیلر کافی نبوده و حتی اگر این مبلغ به طور کامل تخصیص پیدا کنید باز قفل این پروژه باز نمی‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان تاکید کرد: حدود ۸ میلیارد تومان هزینه شده در این پروژه با این روند دچار استهلاک می‌شود، بنابراین تقاضای ما افزایش اعتبارات برای تکمیل پروژه است.

 این مسوول افزود: خرم‌آباد با توجه به جمعیتی که دارد نیازمند ۱۶کتابخانه است، اما در حال حاضر تنها ۴ کتابخانه وجود‌ دارد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان گفت: مشکل کتابخانه هفده شهریور نیز با وجود گذشت ۷سال همچنان سرجایش باقی است.

طهماسبی در مورد کتابخانه حضرت مهدی(عج) نیز توضیح داد: با وجود مشکلات و کمبود سرانه مطالعه اما ساختمان کتابخانه سه سال است که تعطیل است.

وی ادامه داد: فضای سه هزار متری مطالعه از شهرستان گرفته شده بنابراین ۳۰۰میلیون تومان اعتبار نمی‌تواند کاری از  پیش ببرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان بیان کرد: علاوه بر اینکه ساختمان در معرض تخریب و سرقت قرار دارد موضوع نیروی انسانی این کتابخانه نیز جای بحث دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار