بانک مسکن محور اصلی توسعه و رونق بخش مسکن در استان کردستان است

جلال الدین سلیمی، مدیر شعب استان کردستان با حضور در اداره کل راه و شهرسازی استان با مدیرکل جدید این اداره دیدار و گفتگو کرد.
کد خبر: ۹۱۵۸۴۷۰
|
۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، سلیمی ضمن تبریک انتصاب دکتر محمد صدیق ثابتی به سمت مدیرکل اداره راه و شهرسازی استان، به عزم جدی بانک مسکن در احیای بافتهای فرسوده و ناکارآمد اشاره کرد و گفت: بانک مسکن آماده حمایت و پرداخت تسهیلات برای احیای بافتهای فرسوده و ناکارآمد است بطوریکه سیاستهای تشویقی همچون کاهش نرخ سود تسهیلات از محل اوراق به 16 درصد و افزایش مدت بازپرداخت آن از 12 به 15 سال، کاهش سود تسهیلات از محل صندوق مسکن یکم از 8 به 6 درصد درنظر گرفته شده است.

سلیمی مهمترین عامل موفقیت در احیای بافتهای فرسوده را ارتباط بسیار خوب بین ادارات ذیربط بیان کرد و تصریح نمود: در استان کردستان این ارتباط بین بخشی به عنوان یک حلقه مفقوده در پرداخت تسهیلات بافت فرسوده وجود دارد و سردرگمی در کریدورهای ادارات یکی از موانع اصلی است.

مدیر شعب استان از سال 98 به عنوان سال تعیین تکلیف مسکن مهر یاد کرد و افزود: با توجه به تعیین هدف تعیین تکلیف کلیه واحدهای مسکن مهر در سال 98 ، امیدواریم با مساعدتها و همکاری خوب اداره کل راه و شهرسازی بتوانیم این امر مهم را محقق کنیم.

وی یکی دیگر از اولویت های بانک مسکن را حمایت از فعالان و سازندگان حرفه ای بخش مسکن نام برد و از برگزاری جلسات با انبوه سازان و مشاورین املاک خبر داد و خاطر نشان کرد؛ بانک مسکن با تامین مالی پروژه های انبوه سازی همواره حامی انبوه سازان و سازندگان حرفه ای بخش مسکن بوده است و رویکرد فعلی بانک حمایت قاطع از متخصصین این بخش می باشد و با توجه به وقوع بلایای طبیعی اخیر و آسیب های وارد شده به واحدهای مسکونی در این حوادث، لزوم ایمن سازی و ساخت مسکن با کیفیت مورد توجه و تاکید مدیران ارشد بانک قرار گرفته و این موضوع در سیاست های اعتباری سال جاری کاملا مشهود است.

سلیمی در ادامه به تشریح مسائلی دیگر از جمله برنامه دولت برای احداث 400 هزار واحد مسکونی تحت عنوان مسکن امید، افزایش تعاملات و همکاری های فی مابین و واگذاری زمین جهت احداث ساختمان مدیریت توسط اداره کل راه و شهرسازی پرداخت.

مدیر کل اداره راه و شهرسازی در این جلسه ضمن تقدیر از خدمات بانک مسکن، به سابقه تعامل و همکاری این بانک با اداره کل راه و شهرسازی استان اشاره کرد و گفت: بدون شک بانک مسکن محور اصلی توسعه و رونق بخش مسکن در استان است و بدون حمایت مالی این بانک نمی توان به این امر مهم دست یافت.

ثابتی اطلاع رسانی از خدمات قابل ارایه در بافت های فرسوده توسط نهادهای ذیربط را عامل مهمی جهت تشویق و ترغیب سازندگان برای سرمایه گذاری و ساخت واحدهای مسکونی در این بافت دانست و افزود: با توجه به وجود طرح تفصیلی مصوب بافت فرسوده، سیاستهای تشویقی در این بافت پیش بینی شده است که متقاضیان می توانند از آن استفاده نمایند و برای دستیابی به این مهم باید حلقه ارتباط بین نهادهای ذیربط گسترده تر و مستحکم تر شود که برگزاری نشست های مشترک بانک مسکن، اداره کل راه و شهرسازی، شهرداری، نظام مهندسی و انجمن صنفی انبوه سازان و تشریح مزایای ساخت و ساز در بافت فرسوده می تواند موجب رونق ساخت و ساز در این بخش شود.

 

 
ارسال نظرات