خبرهای داغ:
نگاه ابزاری اصلاح طلبان به موضوع زنان، رفتاری جنسیت‌زده است که یک روز با پیشنهاد شرم آور عقیم سازی زنان کارتن خواب، افکار عمومی را آزار می‌دهد و روز دیگر با تطهیر و قهرمان سازی از قاتل یک زن.
کد خبر: ۹۱۵۸۴۵۹
|
۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، در خرداد سال جاری، یک زن توسط یک سیاستمدار اصلاح طلب به قتل رسید. «محمد علی نجفی» سابقه وزارت و معاونت ریاست جمهوری در دولت‌های هاشمی، خاتمی و روحانی را در کارنامه خود دارد. همچنین شورای شهر پنجم تهران- که همگی اصلاح طلب هستند- در مرداد ۹۶ نجفی را به عنوان شهردار پایتخت انتخاب کرد.

نجفی، پس از ایجاد اختلافات در زندگی مشترک، به جای طی مراحل قانونی و انجام طلاق، «میترا استاد» - همسر دوم خود-(که ۳۰ سال از خودش کوچکتر بود) را با یک سلاح غیرمجاز به قتل رساند.

اکنون قریب به ۲ ماه از این جنایت می‌گذرد. قتل یک زن توسط یک سیاستمدار اصلاح طلب، افکار عمومی را به شدت جریحه دار کرد، اما نکته قابل تأمل اینجاست که زنان اصلاح طلب به هیچ عنوان این اقدام را محکوم نکرده و علیه آن موضع نگرفتند.

سکوت بره‌ها!

«شهیندخت مولاوردی» معاون سابق امور زنان و خانواده رئیس جمهور در دولت روحانی که تا پیش از اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان، دستیار ویژه روحانی در امور حقوق شهروندی نیز بوده است، از جمله این افراد است.

«علی علیزاده» فعال رسانه‌ای مقیم لندن چندی پیش با اشاره به سکوت تأمل برانگیز زنان اصلاح‌طلب در مطلبی نوشته بود: «زنان معروف فمینیست اصلاحات مثل شهیندخت مولاوردی که رگ گردنشان علیه خشونت خانگی بیرون میزند کلمه‌ای در همدلی با زن قربانی و محکومیت جنایت هم حزبی‌شان نگفتند».

مولاوردی در پاسخ به این مطلب در توئیتی نوشت: «گاهی سکوت از سر رضایت نیست، گاهی سکوت سرشار از ناگفته‌هاست و شاید سکوت بره‌ها!، همه سکوت‌ها از یک جنس نیستند، تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل».

یکی از فعالین رسانه‌ای در واکنش به توئیت مولاوردی نوشت: «بهترین توصیف درباره سکوت زنان اصلاح طلب در برابر قتل میترا استاد به دست نجفی، همینه که خانم مولاوردی معاون سابق روحانی گفته...یعنی این سکوت بره‌ها پر از حرفه، البته سکوت گوسفندان مفهوم رو بیشتر می رسوند!».

پیام توئیتری مولاوردی، فضای دیکتاتوری و قبیله‌ای در طیف اصلاحات را نمایش داد.

گفتنی است، مولاوردی پیش از این بارها با بزرگنمایی موضوعاتی همچون «خشونت علیه زنان» و «ورود زنان به استادیوم» و...به سیاه نمایی درباره وضعیت زنان در ایران پرداخته و این رویکرد با استقابل گسترده رسانه‌های معاند مواجه شده بود.

پیگیریِ مرگِ هیرکان!

«معصومه ابتکار» معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور نیز از دیگر افرادی بود که در ماجرای قتل همسر دوم نجفی، سکوت کرده و از واکنش به این جنایت امتناع کرد.

نکته تأمل برانگیز و البته تأسف برانگیز- با عذرخواهی از مخاطبان و خانواده خانم میترا استاد- اینجاست که ابتکار در جایگاه معاون رئیس جمهور، در مقابل این جنایت سکوت کرد اما وی در سال ۹۶ و پس از تأیید خبر مرگ هیرکان، پلنگ ماده رهاسازی شده در پارک ملی گلستان، در واکنش به این موضوع گفت: «این مسئله را با جدیت پیگیری می‌کنیم»!

پرستوسازی از مقتول!

«پروانه سلحشوری» نماینده عضو فراکسیون امید مجلس در ماجرای جنایت نجفی، به جای دفاع از مقتول و اعتراض به این رفتار جنایتکارانه در اقدامی تأمل برانگیز در مصاحبه با روزنامه شرق- ۲۱ خرداد ۹۸- گفت: «درباره پرونده قتل همسر محمدعلی نجفی، واقعاً نمی‌دانم پرستوسازی واقعیت دارد یا نه، اما همه اشاره می‌کنند که پرستوسازی در کشور رخ می‌دهد و میترا استاد قربانی این پرستوسازی بوده است»!

گفتنی است نجفی در جلسه دوم دادگاه با برائت جویی از رویکرد زشت و غیراخلاقی اصلاح طلبان در اتهام زنی به مقتول گفت: «میترا استاد نه پرستو بود و نه مهدور الدم».

پس از اقدام جنایتکارانه نجفی، اصلاح طلبان با زیرپا گذاشتن همه دعاوی گذشته خود در زمینه ضدیت با خشونت، دفاع از حقوق زنان و احترام به قانون و دادگاه و پرهیز از اقدامات خودسرانه، مدعی شده بودند، نجفی کار خوبی کرده که همسرش را به تشخیص خودش به قتل رسانده است. آن‌ها در همین مسیر، توهین و اتهاماتی شرم‌آور را نثار همسر مقتول نجفی کردند. حال با رد ادعای مهدورالدّم بودن مقتول و پرستو نمایی وی، توجیه جنایت انجام شده برای طیف اصلاح طلب به مراتب دشوارتر شده است.

زندگی خصوصی!

«طیبه سیاوشی» نماینده عضو فراکسیون امید مجلس در واکنش به قتل همسر دوم نجفی گفت: «فشار افکار عمومی و برخی از رسانه‌های اصول‌گرا به افراد مختلف و در کسوت‌های گوناگون برای اظهارنظر درباره قتل خانم میترا استاد، ناشی از نگاه سیاست‌زده، موج‌سواری‌های زودگذر و علاقه برای قرارگرفتن در کانون توجه است. اظهارنظر درخصوص پرونده‌های این‌چنینی که زوایایی پنهان از زندگی خصوصی و حقوق فردی افراد دارد، در تخصص و حیطهٔ وظایف همه نیست! بنابراین سکوت این‌جانب در این فقره، به هیچ عنوان متأثر از ملاحظات سیاسی نبوده و نخواهد بود».

رفتارهای متناقض و قبیله‌ای اصلاح طلبان واقعاً ناراحت کننده و تأسف برانگیز است. اگر یک فرد هم قبیله‌ای، یک انسان دیگر را به قتل برساند، با بهانه‌هایی همچون عدم دخالت در زندگی خصوصی افراد، آن را ماست مالی می‌کنند و در پی سرپوش گذاشتن بر واقعیت هستند.

جنایت نجفی، خشونت خانگی نبود!؟

«سیده فاطمه حسینی» نماینده عضو فراکسیون امید مجلس- دختر صفدر حسینی، از مدیران نجومی بگیر- نیز در واکنش به اقدام جنایتکارانه نجفی سکوت کرد!

این در حالی است که وی در سالهای اخیر بارها ژست دفاع از حقوق زنان گرفته و نسبت به خشونت خانگی علیه زنان اعتراض کرده بود.

گویا از نظر خانم حسینی، قتل همسر دوم نجفی، خشونت خانگی نبوده است!

نجفی، تهران، شهری امن برای زنان!

«شهربانو امانی» از اعضای شورای شهر اصلاح طلب تهران نیز در موضوع قتل میترا استاد توسط نجفی سکوت کرد.

امانی- شهریور ۹۶- در مصاحبه با ایلنا گفته بود: «یک جریان فکری وجود دارد که معتقد است، زنان باید در خانه بمانند و فقط به وظیفه خانه‌داری و مادری بپردازند. هنوز این تفکر در شهر تهران نیز وجود دارد، ولی بی‌شک آقای نجفی با توانی که دارد روی توانمندی زنان تاکید خواهد کرد».

لازم به ذکر است که نجفی- اسفند ۹۶- در پیامی به مناسبت روز زن تاکید کرده بود: «تهران را به شهری امن و آرام برای همه زنان تبدیل می‌کنیم»!

جنایت نجفی در قتل همسر دوم خود، فاصله بین حرف تا عمل جریان اصلاحات در موضوعات مختلف از جمله موضوع زنان را به خوبی نمایش داد.

«زهرا نژاد بهرام» عضو شورای شهر اصلاح طلب تهران نیز در واکنش به قتل همسر دوم نجفی سکوت کرد.

«بهاره آروین» عضو شورای شهر تهران، «ناهید خداکرمی» عضو شورای شهر تهران، «زهرا صدراعظم نوری» عضو شورای شهر تهران، «الهام فخاری» عضو شورای شهر تهران، «فرید اولاد قبا» عضو فراکسیون امید مجلس، «سهیلا جلودارزاده» عضو فراکسیون امید مجلس، «پروانه مافی» عضو فراکسیون امید مجلس و...دیگر فعالین سیاسی اصلاح طلب هیچکدام در واکنش به اقدام جنایتکارانه نجفی، از حقوق زنان حمایت نکردند.

خواب سنگین سلبریتی ها!

سلبریتی هایی از جمله «مهناز افشار»، «باران کوثری»، «ترانه علیدوستی»، و...نیز در واکنش به قتل یک زن توسط یک سیاستمدار اصلاح طلب سکوت کردند!

این در حالی است که این افراد پیش از این بارها ژست دفاع از حقوق زنان به خود گرفته و در نقش پیاده نظام اصلاح طلبان، این طیف را منجی حقوق زنان می‌نامیدند!

چندی پیش «فائزه هاشمی» با افشاگری از رفتار قبیله گرایانه اصلاح طلبان گفته بود: «در نهادهای در اختیار اصلاح طلبان تقریباً منافع قومی و قبیله‌ای و باندی و حزبی و جناحی و خانوادگی به منافع ملی و حقوق مردم می‌چربد».

چندی پیش «زهرا شجاعی» رئیس مرکز امور مشارکت زنان در دولت اصلاحات با افشاگری درخصوص استفاده ابزاری اصلاح طلبان از زنان گفته بود: «اصولگرایان حمایت بیشتری از زنان انجام می‌دهند و در عوض اصلاح طلبان موقع انتخابات از زنان استفاده می‌کنند و بعد کاری برایشان نمی‌کنند».

نگاه ابزاری اصلاح طلبان به موضوع زنان، رفتاری جنسیت‌زده است که یک روز با پیشنهاد شرم آور عقیم سازی زنان کارتن خواب، افکار عمومی را آزار می‌دهد و روز دیگر با تطهیر و قهرمان سازی از قاتل یک زن.

منبع: مشرق
ارسال نظرات
پر بیننده ها