معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی دولت و ستاد اربعین حسینی را تسهیل گر امور دانست و گفت: نوع برنامه ریزی به گونه ای باشد که وجهه مردمی آن خدشه دار نشود.
کد خبر: ۹۱۵۸۴۵۲
|
۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۳

بهروز اکرمی  معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی در جلسه ستاد اربعین حسینی گفت: این ستاد متشکل از کمیته های امنیتی و انتظامی،اطلاع رسانی و مستند سازی،بهداشت و درمان‌،امداد و نجات،اطلاعات،حمل و نقل و سوخت،مشارکت های مردمی و اسکان تغذیه‌،خدمات شهری،فرهنگی و آموزش،اعزام،زیرساخت،بانوان و جوانان،پشتیبانی،نظارت و ارزیابی،اتباع خارجی کار خود را شروع کرده است.

وی با تأکید بر اینکه مدیرانی که عضو ستاد اربعین هستند باید شخصا در جلسات حضور پیدا کنند افزود: مسئولیت در ستاد اربعین یک وظیفه اعتقادی است و انجام وظیفه در آن سعادت بالایی می خواهد و نباید این سعادت را از خودمان دریغ کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی با بیان اینکه از هم اکنون باید کمیته ها برنامه ریزی های جزئی را انجام دهند و نقاط ضعف را شناسایی و در جهت برطرف شدن آنها تلاش کنند گفت:برنامه ریزی ها به گونه ای باشد که زائرین بهتر و راحت تر بتوانند به امور معنوی بپردازند و ما به عنوان مسئول باید وظایفمان را به درستی انجام دهیم که برای زائر حاشیه ایجاد نشود و از کار اصلی خود دور شود.

وی با تأکید بر اینکه نباید وجهه مردمی اربعین ضعیف شود بیان داشت: ما به عنوان دولت تنها باید تسهیل کننده امور باشیم و نباید به جای مردم تصمیم گیری کنیم.

وی ساماندهی موکب ها را یک ضرورتی مهم خواند و افزود:  هرجایی که نیاز زائرین است باید موکب ها مستقر شوند و امسال به دلیل اینکه زیارت اربعین نیاز به ویزا ندارد شاهد افزایش چند برابری تعداد زائرین هستیم به همین دلیل کمیته ها برنامه ریزی های خود را با رویکرد افزایش چند برابری انجام دهند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی با اشاره به اینکه پیش بینی ۲۰۰ هزار نفری زائر از استان و در کشور بیش از ۳ میلیون نفر را داریم گفت: این تعداد از زائرین نیاز به پشتیبانی های مناسبی در امر تغذیه و اسکان دارد که باید مورد توجه باشد.

وی در این خصوص تصریح کرد: امور پشتیبانی از زائرین باید جدی تر گرفته شود و کمیته ها باید تنها در چارچوب وظایف خودشان تصمیم گیری کنند و در خصوص اصل کار پیاده روی باید با ستاد مرکزی اربعین هماهنگ باشند.

اکرمی در پایان خاطر نشان کرد: باید بخش اعظمی از کار برای بعد از اربعین برنامه ریزی شود تا شاهد شلوغی های گسترده برای زائرین نباشیم.

حجت الاسلام صفر قربانپور مديركل تبليغات اسلامي استان مركزي  نیز دراین جلسه با اشاره به اینکه در زیر مجموعه کمیته فرهنگی و آموزش ۳ کار گروه یاوران مهدی،کمیته بانوان و کمیته تبلیغ و نماز تشکیل شده گفت: کارگروه یاوران مهدی با هدف معرفت افزایی و افزایش جایگاه فرهنگی زیارت اربعین با محوریت مساجد و موکب ها در کنار دستگاه های فرهنگی انجام وظیفه می کند،کارگروه بانوان امور مربوط به بانوان را در کنار کمیته بانوان انجام می دهد و کارگروه تبلیغ و نماز با تاکید بر اقامه نماز و تلاوت قرآن در موکب ها و مسیرها کار خود را انجام می دهند.

وی با اشاره به طرح نائب الشهید بیان داشت: سال گذشته این طرح بازتاب خوبی به همراه داشت و امسال با محوریت ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی برگزار می شود که چاپ تمام تصاویر و زندگینامه شهدا انجام شده و همه زائرین به عنوان نائبان شهدای استان در زیارت اربعین شرکت خواهند کرد.

حجت الاسلام قربان پور با بیان اینکه باید برنامه ریزی ها به گونه ای باشد که همایش زائرین قبل از اعزام صورت بگیرد افزود: در این صورت می توانیم اثر بخشی مناسبی را داشته باشیم و این کار نیازمند پشتیبانی مناسبی می باشد.

مديركل تبليغات اسلامي استان مركزي شعار واحد و رسمی اربعین امسال را "الحسین یجمعنا" خواند و گفت: همه باید با محور این شعار حرکت کنند.

وی خاطر نشان کرد: در استان مرکزی برای استقرار موکب ها و ائمه جماعت خدمات خوبی پیش بینی شده است و امیدواریم اربعینی خوب در استان و کشور شاهد باشیم.

علی زندی فر مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی در این جلسه با اشاره به تدارک 252 اتوبوس برای اربعین گفت: سال گذشته ۵۲۷ اتوبوس با بیش از ۱۶۵۰۰ نفر از استان به مرزها اعزام شدند که ۷۳۶ دستگاه اتوبوس هم برای برگشت پیش بینی شده بود.

محمد محمدي مديرعامل جمعيت هلال احمر استان مركزي نیز در این جلسه با اشاره به آمادگی کامل این سازمان برای پیاده روی اربعین گفت: ۱۲ پایگاه ثابت در مسیرها و ۸ پایگاه سیار با آمادگی ۱۰۰ درصدی و با پوشش امدادی در موکب ها در اطراف استان انجام می شود و به صورت متمرکز برای اعزام آمبولانس در عراق،نجف و کربلا انجام میدهیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات