خبرهای داغ:
آیت الله عابدینی:

دل‌ انسان با قرآن و ذکر به آرامش می‌رسد/ قرآن و ذکر، یأس و ناامیدی را از انسان دور می‌کند

امام جمعه قزوین در آیین اختتامیه چهل‌ و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن گفت: قرآن و ذکر، یأس و ناامیدی را از انسان دور می‌کند.
کد خبر: ۹۱۵۸۴۴۵
|
۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در آیین اختتامیه مرحله استانی چهل‌ و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم اداره کل اوقاف و امور خیریه، که در امامزاده حسین(ع) قزوین برگزار شد، اظهار کرد: خدا به ما مأموریت داده است تا دلهایمان را خدایی کنیم و می‌باید تلاش کنیم تا دل‌های خود را با قرآن و ذکر الهی زیبا، پاک و طاهر کنیم تا خدایی شود.

وی با بیان اینکه کسانی که با قرآن زندگی نمی‌کنند در مضیقه هستند، تصریح کرد: با قرآن و ذکر زندگی نکردن ترس، یأس و نا امیدی به همراه می‌آورد و انسان را از آرامش دور نگه می‌دارد و در سختی قرار می‌دهد.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه خدا همه آرامش‌ها را در گرو ذکر قرار داده است، بیان کرد: خدا با انسان‌ها حتی زمانی که ایمان نیاورده‌اند، نیز سخن می‌گوید اما عده‌ای از انسان‌ها را لایق گفتگو نمی‌داند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: پس از آن که انسان‌ها ایمان می‌آورند، خدا با احترام بیشتری با آنها سخن می‌گوید و آنها را اهل ایمان خطاب می‌کند و نشان می‌دهد جایگاه ایمانی بالاتری پیدا کرده‌اند.

وی عنوان کرد: وقتی خدا انسان را در زمره ایمان آورندگان قرار می‌دهد، به او تکلیف‌های دینی بیشتری می‌دهد و تشویق می‌کند تا اهل ذکر شوند و در اهل ذکر بودن به کم قانع نباشند.

آیت‌الله عابدینی خاطرنشان کرد: وقتی انسان ایمان آورد و اهل ذکر شد، می‌تواند «نَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ» را از خدا دریافت کند و اگر بتواند به این مقام معنوی دست پیدا کند، برنده همه مسابقات عالم است.

امام جمعه قزوین ابراز کرد: خداوند کافرانِ ظالمی که نمی‌خواهند حرف حق بشنوند را شایسته گفتگو نمی‌داند و گاهی از طریق رسول گرامی اسلام (ص) سخنان خود را به کافران منتقل می‌کند و مستقیم با آنها سخن نمی‌گوید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها