خبرهای داغ:
فاطمه اسدزاده
جانشین فرماندهی سپاه فجر استان فارس در جمع دانشجویان طرح ولایت:
سردار یدالله بوعلی جانشین فرماندهی سپاه فجر فارس در جمع دانشجویان طرح ولایت استان فارس علم را وسیله‌ای برای رسیدن به هدف و ایمان را مبنای عمل دانستند.
کد خبر: ۹۱۵۸۴۴۳
|
۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، سردار یدالله بوعلی جانشین فرماندهی سپاه فجر استان فارس در جمع دانشجویان طرح ولایت استان فارس با اشاره به برگزاری دوره طرح ولایت گفت: از برادر یوسفی فرمانده محترم ناحیه و تمامی همکاران که برای برگزاری این برنامه تلاش نمودند تشکر می کنم.

وی در ادامه افزود: این دوره برای افرادی برگزار شده که می توانند هم جریان ساز و هم اثر گذار باشند. ما باید به خود گوشزد کنیم که فضای موجود در جامعه و مشکلات ما را از مسیری که در پیش داریم نا امید نکند و از حرکت باز ندارد. همیشه عده قلیل با ایمان در برابر افراد بدون ایمان پیروزند.

سردار بوعلی در ادامه به بیان نامه 53 نهج البلاغه تصریح کردند: امام علی(ع) در مورد حق گرایی و مردم گرایی اینگونه می فرمایند: دوست داشتنى ترین چیزها در نزد تو، در حق میانه ترین، و در عدل فراگیرترین، و در جلب خشنودى مردم گسترده ترین باشد، که همانا خشم عمومى مردم، خشنودى خواص را از بین مى برد، امّا خشم خواص را خشنودى همگان بى أثر مى کند. خواصّ جامعه، همواره بار سنگینى را بر حکومت تحمیل مى کنند زیرا در روزگار سختى یاریشان کمتر، و در اجراى عدالت از همه ناراضى تر، و در خواسته هایشان پافشارتر، و در عطا و بخشش ها کم سپاس تر، و به هنگام منع خواسته ها دیر عذر پذیرتر، و در برابر مشکلات کم استقامت تر مى باشند. در صورتى که ستون هاى استوار دین، و اجتماعات پرشور مسلمین، و نیروهاى ذخیره دفاعى، عموم مردم مى باشند، پس به آنها گرایش داشته و اشتیاق تو با آنان باشد.

وی اظهار داشت: فکر نکنیم تعدادمان کم است و به نتیجه نمی رسیم. این اراده ها هستند که همواره پیروزی می آورد.

بوعلی در ادامه افزود: این مسیر بود که کمر بعثی ها ، کمر داعش و آمریکا و امروز کمر پولداران عالم را در یمن شکانده است. این واقعیتی است که وجود دارد.

عضو هیئت رئیسه سپاه فجر فارس گفت: کسی که تشخیص می دهد که مسیرش مسیر حق است همواره اگر بر این باور باشد،قطعا ان شالله پیروزی نصیبش خواهد شد و این زحمت بی نتیجه نخواهد بود و به هدر نخواهد رفت. هرجای عالم این ایده پیاده شده ما نتیجه گرفتیم.

جانشین فرماندهی سپاه فجر فارس در پایان با خطاب قرار دادن دانشجویان طرح ولایت گفت: به شما توصیه میکنم که درست است که علم مبنا است ولی ما هیچ وقت نباید متکی به علم باشیم. ما باید همیشه متکی بر باورهایمان باشیم،علم وسیله است. برای اینکه علم هر چقدر هم دایره اش وسیع تر بشود، میدان عملش کوچکتر می شود و اساسا علم هیچ چیزی را خلق نمی کند و فقط ظرفیت های طبیعت را کشف می کند. شماها که در مسیر علم هستید بواسطه موضوع علم و ارتقای علمی به گونه ای نشود که دلمان از خدا فاصله بگیرد و از قدرت خداوند و اینکه او خالق ماست غفلت کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار