خبرهای داغ:
فاطمه اسدزاده
عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق (ع) در جمع دانشجویان طرح ولایت استان فارس به توصیف اقتصاد مقاومتی و شاخصه‌های آن پرداخت.
کد خبر: ۹۱۵۸۴۳۹
|
۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، دکتر عبدالملکی عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق(ع) در جمع دانشجویان طرح ولایت استان فارس گفت: برای از بین بردن تحریم ها به مردم بگویید کالای ایرانی بخرند.اقتصاد مقاومتی یعنی از بین بردن تحریم های داخلی که با فرهنگ سازی محقق خواهد شد.

عبدالملکی با اشاره به اقتصاد مقاومتی گفت: اقتصاد مقاومتی مختص شرایط تحریم نیست و آن زمان که تحریم می شویم ؛ فقدان اقتصاد مقاومتی خود را بیشتر نمود می دهد. تحریم ها فلسفه ی اقتصاد مقاومتی نیست،در واقع ضرورت آن را بالا می برد.

وی در ادامه افزود: اقتصاد مقاومتی اقتصادی است که با وجود موانع می تواند به اهدافش برسد.به علت تفاوت فرهنگ ها، اهداف اقتصادی کشورها متفاوت است.رهبر معظم انقلاب می فرمایند اقتصادی بسازید که همه کشورهایی که از بیرون نگاه می کنند،اعجاز اسلام را ببینند.

عبدالمالکی با اشاره به خاصیت برونگرا بودن اقتصاد مققاومتی گفت: اقتصاد مقاومتی برون گراست و اهل تجارت(صادرات و واردات)است و دقیقا مخالف با خام فروشی است.

وی در ادامه افزود: که اقتصاد مقاومتی نسخه معاصر اقتصاد اسلامی است و بازتاب پرتوهای مکتب اقتصادی اسلام در آیینه زمان و مکان است.

عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق  گفت: سیاست های کلی این اقتصاد،خطوط راهنمای چگونه بودن سخت افزار و نرم افزار اقتصاد مقاومتی است و برای طراحی کردن باید مکتب اقتصاد اسلام ، شرایط زمانی و مکانی را بشناسیم و بعد طراحی کنیم.

عبدالملکی افزود: در جبهه علمی باید نظریه پردازی کرد و در جبهه فرهنگی گفتمان سازی کنیم یعنی باید این اقتصاد را به باورعمومی و ایمان عمومی مبدل کرد.

استاد اقتصاد دانشگاه امام صادق (ع) با اشاره به رویایی تاریخی ایران و آمریکا تصریح کرد: این یک رویارویی تمدنی عمیق و طولانی است و از زمان جنگ های صلیبی و بعد رنسانس این جنگ وجود دارد.

وی در پایان تاکید کرد: در دوره های بعد از انقلاب اسلامی این دعوا باز شدت گرفته است،چون ایران دایه دار تمدن اسلامی است.

عبدالملکی با اشاره به سه رکن اصلی برای بنیان گذاری تمدن گفت: سه رکن اصلی فرهنگ،علم و اقتصاد است و غرب بر این باور است در بعد فرهنگ و علم ایران این پیشرفت را آغاز کرده است،اما در اقتصاد این پویایی را نشان نداده است.به همین خاطر جنگ به اقتصاد کشیده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها