خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات مهمی که در کشور وجود دارد این است که نیروی لازم تربیت نکرده و پرورش نداده ایم، گفت: اگر نیروی لازم در قسمت های مختلف از جمله قضایی، اجرایی، سیاسی و اقتصادی را دارا بودیم این کشور با این استعداد درمانده برخی از امور نبود.
کد خبر: ۹۱۵۸۴۱۹
|
۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند پیش از ظهر امروز در دیدار با مسئولان مرکز امور نخبگان حوزه های علمیه خراسان ضمن اشاره به راه اندازی دفتر رسیدگی به نخبگان و استعدادهای برتر حوزوی در استان اظهار کرد: ساماندهی استعدادهای قوی حوزوی و قرار دادن آن ها در یک جاده مخصوص بسیار ارزشمند است و این برای ما خبر بسیار خوشی است.

 

وی با بیان اینکه اصل کار بسیار خوب و قابل ارزش است، افزود: البته در این راه باید جوانب آن رعایت گردد تا علاوه بر آموزش، نیروهایی که متناسب با شرایط زمان آینده و نسل آینده باشند، پرورش پیدا کنند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: امروز با دنیایی روبرو هستیم که اگر خود را متناسب با آن تجهیز نکنیم آسیب خواهیم دید.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی تصریح کرد: عدالت یعنی هر چیزی را در جای خودش قرار دادن، لذا اگر افرادی با شرایط خاصی وجود دارند باید یک راه ویژه ای نیز برای آن ها قرار داد و نیازهای آینده نیز این را ایجاب می کند.

 

وی با اشاره به اینکه آموزش ستون فقرات و مادر همه رُشدهاست، گفت: اینگونه نیست که اگر یک عده را به عنوان نخبه کنار گذاشتیم در بقیه افراد نخبه یافت نمی شود، بلکه باید جستجو کرد و استعدادهای آن ها را در دیگر مسائل نیز پیدا و مدنظر قرار داد، زیرا افرادی شاید از نظر آموزشی در رده های پایین قرار داشته باشند اما این امکان وجود دارد که از نظر ذوق و ابتکار، نخبه باشند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه نوع استعدادها در انسان متفاوت است، ادامه داد: در استعدادسنجی باید سامانه ای پیدا کنید تا بتواند بقیه استعدادها را کشف کند و تنها به استعدادهای آموزشی ختم نگردد.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات مهمی که در کشور وجود دارد این است که نیروی لازم تربیت نکرده و پرورش نداده ایم، عنوان داشت: اگر نیروی لازم در قسمت های مختلف از جمله قضایی، اجرایی، سیاسی و اقتصادی را دارا بودیم این کشور با این استعداد درمانده برخی از امور نبود.

 

وی در پایان گفت: این کار مقدسی است اما اول کار شماست که هم باید توسعه و هم باید سرعت پیدا کند.

 

در ابتدای این جلسه نیز حجت الاسلام و المسلمین نصیرایی رئیس حوزه علمیه خراسان جنوبی اظهار کرد: روز گذشته دفتر رسیدگی به نخبگان و استعدادهای برتر حوزوی در استان افتتاح شد.

 

وی با اشاره به اینکه استان خراسان جنوبی هشتمین استانی است که دفتر رسیدگی به نخبگان و استعدادهای برتر حوزوی در آن افتتاح می شود، افزود: مطالبه گری و رسیدن به یک نقطه مطلوب در این مورد را ادامه خواهیم داد.

 

رئیس حوزه علمیه خراسان جنوبی با بیان اینکه مهمترین فرصت و ظرفیت در این استان وجود حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای عبادی است، گفت: این همدلی، رفاقت و صمیمیت بین ارکان حوزه بالاترین فرصت برای استان است که باید از آن به بهترین شکل ممکن استفاده کرد.

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها