خبرهای داغ:
مسئول گروه جهادی زینبیون بیرجند:

درخواست اهالی روستای دهنو برای حضور مجدد گروه جهادی در این روستا/ کسب و انتقال تجربه مهمترین ثمرات اردوی جهادی است

مسئول گروه جهادی زینبیون بیرجند گفت: امسال برنامه ای برای اعزام به روستای دهنو نداشتیم اما با درخواست های مکرر اهالی روستا این دوره ها را آنجا برگزار کردیم و به دلیل رضایتی که اهالی روستا از گروه جهادی داشتند مشتاقانه ما را بدرقه کردند.
کد خبر: ۹۱۵۸۴۱۳
|
۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۷

فهیمه بهزادی مسئول گروه جهادی زینبیون بیرجند در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی اظهار داشت: در ابتدا شناسایی محله، قابلیت ها و نیازمندی های روستا با همکاری فرمانده پایگاه در روستای دهنو در خرداد ماه صورت پذیرفت و سپس برنامه ریزی های لازم برای حضور و دادن خدمات به اهالی طی جلسه ای در حوزه انجام شد.

وی با بیان اینکه نیازمندی های آموزشی، علمی و هنری برای بانوان، کودکان و نوجوانان روستا مصوب شد افزود: ثبت نام اولیه توسط پایگاه خواهران صورت پذیرفت و بعد از مشخص شدن نفرات، جلسه جهت برگزاری و مکان برگزاری کلاسها با هماهنگی دهیار و شورا برگزار شد.

مسئول گروه جهادی زینبیون عنوان کرد: حوزه مقاومت حضرت رقیه (س) با همکاری حوزه دانش آموزی خواهران به برگزاری اردوی جهادی 10نفره در روستای دهنو از توابع شهرستان بیرجند به مدت هشت روز در تیرماه اقدام کرد.

وی خاطرنشان کرد: در این اردو، کلاسهای آموزشی در حسینیه روستا با موضوعات حفظ قرآن (کودکان)، روخوانی و روان خوانی قرآن (نوجوان و کودک)، احکام اسلامی، دانش افزایی کودکان، کلاسهای هنری شامل خیاطی و گلیم بافی، کارگاه های مشاوره با موضوعات سبک زندگی اسلامی ، ارتباط زوجین، همسرداری و ارتباط والدین با فرزندان تشکیل شد.

بهزادی ادامه داد: همچنین در طول دوره کنترل فشار خون و کلاسهای آموزشی علمی از جمله زبان و ریاضی با همکاری حوزه مقاومت دانش آموزی بنت الهدی صدر خواهران برگزار شد.

وی بیان داشت: در کلاسهای مختلف آموزشی این اردوی جهادی 80نفر کودک، نوجوان و بزرگسال شرکت داشتند.

مسئول گروه جهادی زینبیون گفت: در پایان اردو ضمن تقدیر و تشکر از متربیان کودک و نوجوان، سبد کالا به خانواده های نیازمند روستا تقدیم شد.

وی، مشکلات فرهنگی و دشواری در دسترسی به شهر را از مهمترین مشکلات مردم منطقه دانست و افزود: روابط اجتماعی، هماهنگی و وحدت بین اعضای روستا ضعیف بود و برنامه کاربردی که افراد را به سمت و سوی مشخصی هدایت کند وجود نداشت. در این روستا مدرسه مختلط داشتند که آسیب به حساب می آید.

بهزادی با بیان اینکه سال قبل برای خدمت رسانی به مردم به روستای دهنو اعزام شدیم اظهار کرد: امسال برنامه ای برای اعزام به این منطقه نداشتیم اما با درخواست های مکرر اهالی روستا این دوره ها را آنجا برگزار کردیم و به دلیل رضایتی که اهالی روستا از گروه جهادی داشتند مشتاقانه ما را بدرقه کردند.

وی بیان داشت: گروه جهادی زینبیون تازه تأسیس است و چون نقطه هدف گروه های جهادی مناطق آسیب دیده است اردوی جهادی بعدی این گروه حاجی آباد است.

 مسئول گروه جهادی زینبیون گفت: مبارزه با آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد در حاجی آباد از اهداف گروه جهادی است و در حال برنامه ریزی و رایزنی اجرای برنامه ها در آن منطقه هستیم.

وی با بیان اینکه ثمرات گروه جهادی  بر اعضای گروه علاوه بر کسب تجربه و جهاد نفس، موجب تقرب به خداوند می شود خاطرنشان کرد: آنچه را خودم کسب کردم اگر کسی به هر اندازه  که توان دارد علم، دانش و تجربیات خودش را در اختیار دیگران قرار دهد چندین برابر آثار و برکاتش را در زندگی خود مشاهده می کند و از دعای خیر دیگران بهره مند می شود که توشه ای برای آخرت است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها