بسیج دانشجویی دانشگاه محقق اردبیلی با ارسال نامه ای سرگشاده به وزیر امور خارجه، از این وزارتخانه خواست اقدامات لازم جهت آزادی شیخ زکزاکی، این روحانی جلیل القدر را انجام دهد.
کد خبر: ۹۱۵۸۳۶۱
|
۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۵

به گزارش سرویس بسیج دانشجویی خبرگزاری بسیج از اردبیل، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه محقق اردبیلی با ارسال نامه ای سرگشاده ب وازرت امورخاجه کشورمان، ضمن محکوم کردن جنایات رژیم نیجریه  بر علیه شیعیان این کشور، اقدامات لازم جهت آزادی شیخ ابراهیم زکزاکی روحانی مبارز و عالم دینی نیجریه که به علت بیماری حاصل از شکنجه در وضعیت وخیمی است، انجام دهند.

در این نامه با بیان اینکه مجموعه وزارت امور خارجه ایران از اقدامات ظالمانه و بی‌رحمانه دولت نیجریه علیه شیعیان این کشور مطلع است آمده است: به خاک و خون کشیدن عزاداران حسینی در حسینیه بقیه الله شهر زاریا و به اسارت بردن  آیت الله شیخ ابراهیم زکزاکی تنها گوشه ای از این جنایات است.

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه محقق اردبیلی در ادامه نامه سرگشاده خود به اصل ۱۵۴ قانون اساسی اشاره کرد و می افزاید: بر اساس این قانون وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران موظف است از مبارزات حق طلبانه در هر نقطه از جهان حمایت کند اما چرا هیچ اقدام عملی برای جلوگیری از جنایت‌های دولت نیجریه شیعیان و آزادی این رهبر شیعیان نیجریه انجام نمی گیرد.

این نامه می افزاید: آیت الله شیخ ابراهیم زکزاکی همان فردی است که تمام وجودش  در حُب به امامین انقلاب ذوب شده و تلاش های مجاهدانه این مرد بزرگ موجب تشرف میلیون‌ها نفر از مردم نیجریه به دین مبین اسلام و مذهب شیعه شده است از این رو بسیج دانشجویی دانشگاه محقق اردبیلی از مجموعه وزارت امور خارجه می خواهد تا اقدامات لازم جهت آزادی این روحانی جلیل القدر که تحت فشار از صهیونیسم بین‌الملل  بوده و اوضاع جسمانی وخیمی دارد انجام دهد.

نامه سرگشاده بسیج دانشجویی دانشگاه محقق اردبیلی به وزیر امور خارجه

ارسال نظرات