مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج)استان زنجان:
مسئول دفترنمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج)استان زنجان گفت: یکی از با ارزش‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی،احیای هویت و شخصیت زن مسلمان ایرانی است.
کد خبر: ۹۱۵۸۳۵۶
|
۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۶

حجت الاسلام حسن بیگدلی در گفتگو باخبرگزاری بسیج بااشاره به نقش تعیین کننده زنان مسلمان در طول تاریخ اظهار داشت: زنان به عنوان نیمی از پیکره اجتماع نه فقط امروز و در شرایط کنونی بلکه در تمامی ادوار تاریخ ایران‌زمین نقشی تأثیرگذار و تعیین‌کننده داشته‌اند و در تمامی برهه‌های حساس تاریخی حضور پر صلابت زن مسلمان ایرانی توانسته است تاریخ را به نفع جریان جبهه حق تغییر دهد.

 

وی بابیان اینکه انقلاب اسلامی ایران در طول سال‌های شکل‌گیری تا پیروزی از ۱۵ خرداد سال ۴۲ تا ۲۲ بهمن سال ۵۷ نیز با نقش آفرینی تعیین‌کننده زنان همراه بوده است،تصریح کرد: نقش بستن انقلاب اسلامی ایران بر صفحه ی تاریخ نه تنها مدیون مردان است بلکه زنان نیز به عنوان نیمی از جامعه ی انقلابی در آن شرکت داشتند.

 

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) بااشاره به اینکه نقش افکار و اندیشه های امام خمینی(ره) نسبت به جایگاه و نقش زن وهمچنین سیره عملی ایشان در ارتباط با خانواده خود در آن زمان را نباید نادیده گرفت ،افزود:پس از پیروزی انقلاب اسلامی ،امام خمینی (ره) نگاه وایده ای نو درارتباط با جامعه در موضوع جلب مشارکت زنان و ایستادگی و مقاومت شجاعانه ایشان به عنوان یک فقیه روشنفکر آگاه به زمان در مواجهه با افکار متحجرانه ومقدس مآبانه آن زمان وارد کردند.

 

حجت الاسلام بیگدلی ادامه داد: در پی همین ارزشگذاری امام (ره) به زنان بود که زنان در ایام پس از انقلاب نیز در دوران دفاع مقدس در جایگاه مادر، خواهر و همسر شهدا حماسه آفریدند. در کنار این فداکاری‌ها با حاکمیت ارزش‌های اسلامی و انقلابی شاهد رشد و اعتلای جایگاه زنان هستیم و امروز به برکت انقلاب زن مسلمان ایرانی الگوی سوم زن نه شرقی نه غربی را به دنیا ارائه داده است؛ زنی که در عرصه‌های علمی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی خوش می‌درخشد و در تمامی عرصه‌ها با حفظ حجاب و پایبندی به اصول حضوری تأثیرگذار داشته و مسیر رشد و تعالی زنان ما همچنان باز است.

 

این مسئول تاکید کرد: انقلاب اسلامی حرف و نگاهی نو و تحول‌آفرین را در این موضوع پیش‌رویِ بشریت گذاشت و این نگاهِ جدید در قالب کُنش‌گری و فعالیت «زنِ مسلمان ایرانی» عینیت یافت و به تعبیر رهبری «الگوی سوم زن» را تحقق بخشید.

 

وی بااشاره به اینکه رهبری از الگوی سومی سخن به میان می آورد که نه شرقی است و نه غربی،گفت: زن در جامعه شرقی همچون عنصری در حاشیه و بی نقش در تاریخ سازی و در جامعه غربی به مثابه موجودی که جنسیت او بر انسانیتش  می چربد و ابزاری جنسی برای مردان و در خدمت سرمایه داری جدید است .

 

حجت الاسلام بیگدلی افزود: زن مسلمان ایرانی تاریخ جدیدی را پیش چشم زنان جهان گشود و ثابت کرد که می توان در عین زن بودن،در متن و مرکز عرصه های مختلف سیاسی،اجتماعی و مدیریتی در جامعه فعال بود.

 

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) ادامه داد: در دهه های اخیر زنان ما با حجاب خود در مقابل هجمه های فرهنگی دفاع كرده وطبق فرمایش رهبری امروز زنان باید به عنوان الگو در جهان معرفی شوندکه با تاسی از منش وشیوه فاطمی امروز این الگو خودش را نشان داده است.

 

وی بااشاره به اینکه حضرت زهرا(س) به عنوان الگوی زنان مسلمان در جامعه هستند،خاطرنشان کرد: زنان جامعه ما باید همواره با الگوپذیری از حضرت زهرا (س) همانگونه که درهشت سال دفاع مقدس در پشت جبهه ها پشتیبان رزمندگان اسلام و انقلاب بوده اند امروز نیز باید با همان قدرت پشتیبان ولایت فقیه باشند.

 

این مسئول بااشاره به بیانات مقام معظم رهبری در تبیین الگوی سوم زن مسلمان تاکید کرد: گفتمان زن حقیقی و الگوی سوم توسط مقام معظم رهبری تبیین شده و جهان امروز تشنه این گفتمان است که باید برای انتقال این الگو به جامعه و نسل جوان همت شود.

 

وی در پایان از تمامی حوزویان،دانشگاهیان وفعالان عرصه فرهنگی خواست تا به تبیین شاخصه های زن اسلامی در مقابل الگوی انحرافی زن غربی پرداخته ونسبت به این مهم،اهتمام ورزند.

ارسال نظرات