نماینده ولی فقیه در استان اردبیل گفت: صفویه حکومت بزرگی بود و به پاس خدمات شاه اسماعیل صفوی حکومت منسجم شیعی در کشور شکل گرفت و مجموع تاثیرات این حکومت باید در سطح گسترده بررسی شده و معطوف به رویداد‌های یک هفته ( هفته پاسداشت استان اردبیل) نباشد.
کد خبر: ۹۱۵۸۳۵۰
|
۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۰

به پاس خدمات شاه اسماعیل صفوی حکومت منسجم شیعی در کشور شکل گرفت

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، آیت الله سید حسن عاملی شامگاه یکشنبه در جلسه بررسی برنامه‌های هفته پاسداشت استان اردبیل گفت: یکی از تفاضل های استان اردبیل از سایر استان ها این است که این استان خواستگاه صفویه بوده و ما همچنان در کنار سفره برکات این سلسله هستیم.

وی افزود: صفویه حکومت بزرگی بود و به پاس خدمات شاه اسماعیل صفوی حکومت منسجم شیعی در کشور شکل گرفت و مجموع تاثیرات این حکومت باید در سطح گسترده بررسی شده و معطوف به رویدادهای یک هفته نباشد.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: مرکز دائمی پژوهشی علمی و کتابخانه تخصصی که بتواند تمامی منابع موجود مرتبط با صفویه در دنیا را در خود گردآورد به واقع ضروری است و لازم است مسئولان جهت تحقق این مهم تلاش خود را به کار گیرند.

امام جمعه اردبیل تمایز دیگر این استان را مفاخر آن در حوزه های شعر، عرفان، و ادب عنوان کرد و گفت: علاوه بر این فرهنگ استان و ارادت قلبی مردم اردبیل به اهل بیت (ع) و به ویژه امام حسین (ع) یک ظرفیت متمایز است.

عاملی با بیان اینکه موهبت های طبیعی این استان نیز ظرفیت دیگری است تا برای اختصاص روزی به نام اردبیل در تقویم ملی کشور اقدام کرد، افزود: اردبیل ییلاق ایران زمین است و تنها 60 چشمه آبگرم در آن ظرفیت بی نظیری در دنیا محسوب می شود.

وی به ضرورت معرفی این توانمندی به نسل های آتی تاکید کرد و گفت: به ویژه لازم است مفاخر استان به کودکان و نوجوانان معرفی شوند؛ مفاخری مانند شیخ حیدر و شاه اسماعیل که تاریخ این کشور را رقم زده اند.

نماینده ولی فقیه در استان همچنین خواستار تعریف پایان نامه هایی مرتبط با صفویه شد و گفت: تمامی این اقدامات باید با هدف صیانت از میراث معنوی و تاریخ خود استان انجام شود و بتوان آموخته ها را نیز به نسل بعد منتقل کرد.

 

 

ارسال نظرات