مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد یزد مطرح کرد:
«حجت الاسلام مصطفی گرجی» با اشاره به برگزاری برنامه های تابستانی کانون های مساجد یزد، گفت: طرح اوقات فراغت در بیش از ۶۰۰ کانون فرهنگی هنری مساجد یزد برگزار می شود.
کد خبر: ۹۱۵۸۳۲۴
|
۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۲

به گزارش سرویس مساجد خبرگزاری بسیج از یزد، «حجت الاسلام مصطفی گرجی» در نشست خبری با موضوع اوقات فراغت در کانون‌های مساجد یزد گفت: مسجد خواستگاه اجتماع مومنین است که خود این مکان مقدس نیز رسانه است.
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد یزد خاطرنشان کرد: در کشور ما نهاد‌های مختلفی در زمینه تعلیم و تربیت و فعالیت‌های فرهنگی فعالیت می‌کنند که یکی از این نهادها، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد هستند.
وی ادامه داد: ستاد کانون‌های مساجد در هر استانی مخاطب‌های محله محور دارد که جریان حوزه‌های فرهنگی و هنری در این بخش تنها یک رویداد مقطعی نیست بلکه در طول سال ادامه دارد، اما اوقات فراغت یکی از مهمترین حوزه‌ها در این راستا است.
گرجی تصریح کرد: در طول تابستان برنامه‌های بیشتری در زمینه اوقات فراغت در کانون‌های مساجد استان برگزار می‌شود که با توجه به مخاطب امروزی و نسل جدید سعی شده به تناسب تقاضا، عرضه شود.

وی گفت: قالب هنر یکی از نگاه‌های ما است که در این زمینه نیز در اوقات فراغت در کانون‌ها پیگیری می‌شود که نمونه آن‌ها نقاشی آیات، داستان نویسی، کارگاه‌های نویسندگی و ... است.
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد یزد بیان کرد: ما در استان تعداد ٨٣٣ کانون داریم که در اوقات فراغت تعداد ٦٠٠ کانون درگیر آن هستند و برنامه‌های اوقات فراغت دارند.
گرجی ادامه داد: در این کلاس‌ها حدود ٣٠ هزار نفر پوشش داده شدند که در این برنامه‌ها حضور پیدا می‌کنند.
وی گفت: تعداد ٣٦٠ کانون ما روستایی و ٣٤٨ کانون نیز در شهرستان یزد هستند.
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد یزد خاطرنشان کرد: در حوزه فرهنگ ما نیاز به خانه تکانی فرهنگی هستیم که برای نتیجه گرفتن باید ساختار نو در این زمینه داشته باشیم.
وی ادامه داد: در مساجد یکی از مشکلات بسته بودن درب‌ها است که نوجوانان نمی‌توانند در گعده‌ها در مساجد حضور پیدا کنند.
گرجی تصریح کرد: مسجد همچون پازل است که هر کدام از بخش‌ها باید وظایف خود را به خوبی انجام دهند.
وی گفت: امروز حتی خادم‌های مساجد تاثیر زیادی برای حضور کودکان و نوجوانان و خانواده‌ها دارند.
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد یزد بیان کرد: ما به لحاظ کمی تعداد زیادی کانون داریم، اما متاسفانه در زمینه کیفی به اندازه تعداد انگشتان دست کانون فعال نداریم.
گرجی ادامه داد: در آینده نزدیک رادیو مسجد در استان یزد راه اندازی می‌شود.
وی گفت: کار‌های فرهنگی هنری ما در مساجد ابزاری برای حضور جوانان در مساجد است.
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد یزد خاطرنشان کرد: خانه هنر بچه‌های مساجد، خانه سرود و خانه ادبیات داستانی به عنوان برنامه‌های ما است که به منظور تخصصی شدن فعالیت‌های سرود کانون‌های مساجد و تخصصی شدن ادبیات داستانی و همچنین هنر مسجدی صورت گرفته است.
وی گفت: همایش نویسندگان مسجدی با حضور ١٥ استان با محوریت استان یزد در آینده نزدیک برگزار می‌شود و از هر استان دو نویسنده در استان یزد آموزش داده می‌شوند.

ارسال نظرات