مسئول معاونت تربیت بدنی سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان گفت: در شهر خرم آباد به عنوان مرکز استان در سه رده سنی نونهالان، نوجوانان و جوانان در رشته فوتسال مسابقات بسیج ورزشی برگزار شده که امروز فینال این مسابقات با همکاری بسیج دانش آموزی و بسیج محلات برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۵۸۲۹۱
|
۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۳

محمد احمدی یگانه در گفت و گو با  خبرگزاری بسیج از لرستان با بیان اینکه پیرو فرمایشات رهبر معظم انقلاب که فرمودند تمام دستگاه ها باید آموزش و پرورش را کمک کنند، سازمان بسیج مستضعفین طی طرح اعتلایی ورزشی جوانان را با عنوان طرح شهید بهنام محمدی در دستور کار قرار داده است.گفت:این طرح مسائل تربیتی در خانه، مدرسه و مسجد را برنامه ریزی می کند و مهم ترین هدف و رویکرد این برنامه، تربیت جوانان مومن و انقلابی برای آینده نظام مقدس اسلامی است.

 

وی بیان کرد: در این راستا سازمان بسیج مستضعفین به عنوان یکی از نهادهای مردمی و اثر گذار ترین نهادهای راهبری برآمده از انقلاب اسلامی طرح اعتلا با عنوان شهید بهنام محمدی را با رویکرد ایجاد هم افزایی هدفمند بین سه رکن اصلی تربیتی شامل خانه مسجد و مدرسه را در دست اقدام دارد.

مسئول معاونت تربیت بدنی سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان  اظهار داشت: این طرح دارای پنج دسته اهداف بنیادین  به منظور تربیت نسل تمدنی و ایجاد تشکیلات جوانان مومن انقلابی پای کار می باشد،  مخاطبان این طرح که براساس ایده های تربیتی بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری تدوین شده است، دانش آموزان دوره متوسطه اول و سپس در تداوم آن دانش آموزان متوسطه دوم هستند.

احمدی یگانه  اظهار داشت:  عالم، عاقل و اهل فکر شدن مخاطبان، مودب، مهذب و دین مدار شدن مخاطبان،  کارآمد و توانمند شدن مخاطبان، تقویت روحیه جهادی و مسئولیت پذیری جوانان، انقلابی و آگاه شدن مخاطبان از مهم ترین اهداف طرح شهید بهنام محمدی است.

وی با بیان اینکه در این راستا برنامه های ورزشی هم به همت بسیج ورزشی تدوین شده است، ابراز کرد:  الحمدالله در عرصه ورزشی در استان اقدامان خوبی با مشارکت بسیج در دست اقدام است.

احمدی یگانه، با اشاره به برگزاری مسابقات فوتسال در سه رده سنی نونهالان، نوجوانان و  جوانان، افزود: فینال این سری از مسابقات با همکاری بسیج دانش آموزی، بسیج مسجد و محلات و ورزش بسیج در دست اقدام است.

وی با بیان اینکه بحث ورزش نونهالان و نوجوانان از شاخص های بسیج ورزشی است، بیان کرد: در این راستا 10 پایگاه استعداد یابی در رشته  های کاراته، تکواندو، جودو، تیراندازی، تیر و کمان، کشتی و دو  میدانی در سطح استان فعال شده است و از این تعداد پایگاه استعداد یابی، سه مرکز در حوزه خواهران و در رشته های تکواندو، کاراته و تیرو کمان فعالیت می کند.

وی بیان کرد: در حوزه برادران، رشته های تکواندو، کاراته، جودو، کشتی، تیراندازی، ووشو و دو و میدانی است.

احمدی یگانه، با اشاره به کلاس های اوقات فراغت پایگاه های مقاومت بسیج، بیان کرد: در شهرهای خرم آباد، بروجرد، ازنا، الیگودرز و شهرستان دلفان برنامه های ویژه ورزشی و مسابقات ورزشی در طول اوقات فراغت برگزار می شود.

وی بیان کرد: در نهایت مسابقات به صورت استانی  برگزار می شود و برگزیدگان به المپیاد ورزشی که توسط سازمان ورزش بسیج در یکی از استان ها برگزار می شود راه خواهند یافت.

احمدی اضافه کرد: کلاس های دفاع شخصی برای خواهران و برادران بسیجی و برنامه های ورزشی متنوع در سراسر استان لرستان به همت بسیج ورزش برگزار می شود.

مسئول معاونت تربیت بدنی سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان،  با اشاره به برنامه بسیج ورزش استان در توسعه ورزش های همگانی، اظهار کرد: در این راستا 13 پایگاه ورزشی در شهرستان های استان با رویکرد تقویت ورزش های همگانی فعال شده است.

وی عنوان کرد: در شهر خرم آباد  به عنوان مرکز استان در سه رده سنی نونهالان ،نوجوانان و جوانان در رشته فوتسال برگزار شده که امروز  فینال این مسابقات  با همکاری بسیج دانش آموزی و بسیج محلات برگزار  شد.

ارسال نظرات