خبرهای داغ:

مقاومت به معنای ایستادگی بر منافع ملی و ارزش هاست

دانشیار گروه فلسفه موسسه امام خمینی(ره) با اشاره به تعریف مقاومت از دیدگاه اسلام و ولایت گفت: مقاومت به معنای جنگ نیست بلکه ایستادگی روی منافع مردم و ارزش ها و مدیران انقلابی و توجه به اقتصاد مقاومتی است.
کد خبر: ۹۱۵۸۲۶۳
|
۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۶
حجت‌الاسلام سیدمحمود نبویان در جمع عماریون شهرستان شاهرود در سخنانی با بیان اینکه مهمترین بحثی که می‌شود توجه کرد بحث هشدار رهبری انقلاب است اظهار کرد: ۱۴ خرداد رهبر انقلاب فرمودند: «مکتب امام مکتب مقاومت است که هزینه دارد و سازش هم هزینه دارد، اما هزینه سازش چند برابر مقاومت است» و این بدان معناست که امروزه رهبری احساس کردند که آقایان تلاش دارند دوباره برای مذاکره بروند.
وی با بیان اینکه توجیه آقایان برای مذاکره از اول این بود که مشکلات مردم حل شود و در بین مردم هم بود، اما امروز این کمتر شده است افزود: سخنان رهبری انقلاب باید در جامعه تبدیل به گفتمان شود و این وظیفه همه ماست.
وی با اشاره به تعریف مقاومت از دیدگاه اسلام و ولایت گفت: مقاومت به معنای جنگ نیست بلکه ایستادگی روی منافع مردم و ارزش‌ها و مدیران انقلابی و توجه به اقتصاد مقاومتی است.
نماینده سابق مجلس تصریح کرد: تقابل یعنی مقاومت و تعامل یعنی سازش و این دولت پرچم دار سازش و تسلیم است و این یک تفکر است و هر وقت مذاکره می‌کنند امتیاز می‌دهند و این تفکر تسلیم و وادادگی است.
نبویان با بیان اینکه این تفکر دو پرونده برجام و fatf را در دامن ملت گذاشت به برجام اشاره کرد که در ۲۳ تیر ۱۳۹۴ تصویب شد و تاکید کرد: باید برجام را بخوانیم که در شش سرفصل و پنج ضمیمه است و حتما همه‌گان معاهده برجام را یکبار هم که شده مرور کنند تا ببینند که تفکر سازش با کشور چه کرده است.
وی با تاکید بر اینکه مقام معظم رهبری تنهاست و امیدش به مردم و امت حزب الله است افزود: تعهدات ابدی در برجام است و تنها مرکز غنی سازی در ایران تا ابد فقط نطنز است و فردو و تهران و اصفهان تعطیل شد.
عضو سابق کمیسیون برجام مجلس با بیان اینکه از سال ۱۳۹۲ و آغاز مذاکرات تا سال ۱۳۹۴ پله پله عقب نشینی کردند گفت: صنعت هسته‌ای که بلکه دانش هسته‌ای را در کشور نابود کردند.
وی با بیان اینکه برجام کشور را به سمت جنگ برد بیان کرد: اسرائیل به ما حمله نمی‌کرد، چون ۹ کیلو پلوتونیوم در رآکتور اراک تولید می‌کردیم و این رآکتور را نابود کردند تا اسرائیل خیالش راحت شود که ایران نمی‌تواند بمب اتم بسازد، حتی تعهد دادند تمامی سوخته‌های مصرف شده تمام رآکتور‌های حال و آینده کشور را به خارج ارسال کنند چرا که از این سوخت می‌توان پلوتونیوم استخراج کرد که معنای تولید بمب اتم دارد و اسرائیل را سرجایش می‌نشاند.
وی با بیان اینکه چهار نوع تحریم بر علیه کشور ماست که فقط هسته‌ای را آمریکا تعهد داد که بخواهد داشت گفت: در دولت قبل و تیم مذاکره کننده آقای جلیلی تحریم‌ها یک پنجم بود و ما چیزی امضا نکردیم، اما الان تعهد دادن که تحریم‌های هسته‌ای تقریبا ۲۵ درصد کل تحریم هاست لغو شود، اما نزدیک نود درصد تحریم‌ها مانده است.
نبویان با اشاره به سخنان رهبر انقلاب که برجام خسارت محض است سرمان را کلاه گذاشتند ادامه داد: الان شرط گذاشتند که حاج قاسم را بدهید رابطه بانکی برقرار می‌کنیم و دولت تعهد داد و مجلس مصوب کرد که تحویل دهند و معاهده‌های بین المللی پولشویی و مبارزه با تروریسم در این راستاست و در آن‌ها به وضوح بیان شده است.
این تحلیل گر مسائل سیاسی و برجام اضافه کرد: ترامپ از برجام خارج نشده و تقسیم کار است و اعتراضش به اوباما این بود که چرا موشکی و منطقه را نگرفتی و من خارج می‌شوم که فشار بیاورم که این دو مورد هم قبول کنند و ایران بماند و این دو گزینه دیگر هم بگیریم و تقسیم کار است.
وی با تاکید بر اینکه برجام عاقلانه‌ترین راه برای آنان است گفت: منطقه برای آمریکا و غرب یعنی حاج قاسم سلیمانی و Fatf گروه ویژه اقدام مالی که ابتدا هفت کشور بودن و الان بیست کشور شدند که عضو ناظر آن‌ها عربستان و رژیم غاصب اسرائیل است اسم ایران در لیست سیاه fatf قرار داده اند و در بیانیه fatf ثبت شده که ایران کشور حامی تروریست هاست و اسم حاج قاسم در متن بیانیه آمده است.
وی با بیان اینکه آن‌ها با fatf امنیت کشور را می‌خواهند نابود کنند، همانطور که با برجام، اقتصاد ما را نابود کردند به بیانات رهبری در مخالفت با این لوایح اشاره کرد و افزود: رهبری در ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ در جواب نامه دو وزیر به رئیس جمهور نامه می‌دهد که فقط با دو دستگاه این معاهده قابل اجرا نیست و در شورای امنیت ملی مطرح و رئیس جمهور نظارت و دبیرخانه مامور شود و در ۱۱ دی ماه ۱۳۹۶ در جواب نامه رئیس شورای امنیت ملی جواب می‌دهند که از معاهدات به عنوان نسخه‌های استعماری نام می‌برد که باید کار را جدی‌تر گرفت؛ و در ۳۰ مردادماه ۱۳۹۷ در جمع نمایندگان مجلس که با گروه دیگری به دیدار رهبری رفته بودند تاکید می‌کنند که این معاهدات بین‌الملل را فقط دولت‌های همسو، مرعوب و همراه غربی‌ها تصویب می‌کنند که، اما متأسفانه دولت و مجلس هم مصوب کردند.
نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه آقا وظیفه اش را انجام می‌دهد، اما نظام، جمهوری است و حضرت امیر در مقابل مردم تسلیم شد گفت: اگر مردم را روشن نکنیم هم مذاکره با معاویه به علی تحمیل شد و هم مذاکره کننده با معاویه تحمیل شد و امروز نیز، هم مذاکره با آمریکا و هم مذاکره کننده با آمریکا تحمیل شد که شد و باید مردم را آگاه کرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها