خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت : نماز جمعه تجلی روح انقلاب و از برکات مهم و اساسی نظام اسلامی است .
کد خبر: ۹۱۵۸۲۵۶
|
۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۳
 

به گزارش خبرگزاری  بسیج  از کرمانشاه، آیت‌الله شیخ‌مصطفی علما در جلسه چهلمین سالروز تأسیس نهاد امامت جمعه با اشاره به عدد 40 که نماد کاملی است، اظهار داشت: چهل سال از انقلاب اسلامی گذشت و در این مدت نماز جمعه به عنوان نماد حرکت و پویایی نظام برای مردم شکل گرفت و امروز وضعیت نماز جمعه در کشور نشانه پختگی انقلاب و نظام است.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه با اشاره به اهمیت هدایت، تاکید کرد: بالاترین هدیه خداوند به بندگان موضوع هدایت است، لذا کار ائمه جمعه در راستای فرمایشات حق تعالی است و باید از این موهبت و عطیه الهی استفاده کنیم.

وی با اشاره به اهمیت خطبه‌های نماز جمعه، تصریح کرد: خطبه‌های نماز جمعه باید آنقدر پرشکوه، به روز و عمیق باشد که معادلات منطقه‌ای و جهانی را متأثر کند، مثل خطبه‌های نماز جمعه‌ای که در زمان هشت سال دفاع مقدس گاهی از تریبون نماز جمعه پخش می‌شد و معادلات جهانی را تغییر می‌داد و اوضاع سیاسی منطقه را عوض می‌کرد.

به گفته امام جمعه کرمانشاه، نماز جمعه تجلی روح انقلاب و از برکات مهم و اساسی نظام اسلامی است.

علما ضمن تبیین اهمیت وجود روحیه امیدواری و نشاط در جامعه، تاکید کرد: ائمه جمعه سراسر استان موضوع بسیار مهم امید و نشاط در محتوای خطبه‌های نماز جمعه بیشتر منظور کنند و دستاوردهای انقلاب و اقتدار امروز کشور را برای مردم به‌خصوص جوانان تشریح کنند.

گفتنی است، نخستین نماز جمعه انقلاب اسلامی در پنجم مردادماه سال 58 توسط مرحوم آیت‌الله طالقانی اقامه شد.

ارسال نظرات