خبرهای داغ:

دانشنامه دفاع مقدس کرمانشاه چاپ می شود

مدیرکل بنیاد حفظ آثار ونشر ارزش های دفاع مقدس کرمانشاه گفت : دانشنامه دفاع مقدس استان را تدوین وچاپ خواهیم کرد.
کد خبر: ۹۱۵۸۲۵۰
|
۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۲

به  گزارش خبرگزاری  بسیج  از کرمانشاه، سردار مرادعلی محمدی ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه با تشریح بخشی از فعالیت‌های این نهاد، با اشاره به اینکه کرمانشاه دومین استان جنگی کشور است، اظهار داشت: دانشنامه دفاع مقدس استان کرمانشاه را تدوین و چاپ خواهیم کرد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه افزود: بنیاد حفظ آثار استان کرمانشاه تاکنون 110 اثر مکتوب با موضوع شهدا در استان کار کرده است.

وی با بیان اینکه جا دارد اماکن راهیان نور گسترش یابد، گفت: تمام مصوبات سفر مقام معظم رهبری در خصوص ساخت یادمان‌های مختلف در سطح استان اجرا شده است و درحال حاضر 9 یادمان دفاع مقدس در استان و جود دارد و 2 یادمان  شهید بهشتی در سرپل‌ذهاب و شیخ صله در ثلاث‌باباجانی نیز در دست ساخت هستند.

محمدی با تاکید بر معرفی عناصر مؤثر در جنگ و نیز گمنامان عرصه جهاد سازندگی و تشکل‌های دخیل در جنگ، خاطرنشان کرد: جنگ عملا از ابتدای سال 59 در کرمانشاه شروع شده بود و حتی در سال 58 نیز درگیری‌هایی داشتیم، به همین علت عده‌ای معتقدند جنگ برای استان کرمانشاه 10 سال بود نه 8 سال.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه با ییان اینکه باید زمان و مکان‌های مهم در جنگ را نیز معرفی کرد، افزود: آمار راهیان نور از یک‌میلیون و 200 هزار نفر در سال رد شده است، در حالی که اوایل سالانه حدود 60 هزار نفر در سال بازدید کننده داشتیم.

وی در پایان با اشاره به نقش‌آفرینی و فعالیت زنان در جنگ تحمیلی، اعلام کرد: حدود یک‌هزار شهیده در استان کرمانشاه داریم.

ارسال نظرات