خبرهای داغ:
مدیر پایگاه برج جهانی قابوس گفت: بارش‌های امسال سبب رشد برخی گیاهان در بنای برج شده است و بنا داریم برای جلوگیری از هرگونه آسیب به بنا آن را توسط پهباد سم‌پاشی کنیم.
کد خبر: ۹۱۵۸۲۴۳
|
۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج گلستان ، عبدالمجید نورتقانی  عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: باید بپذیریم که رویش گیاهان در بناهای آجری امری طبیعی است و این رویش در همه بناهای آجری در سطح جهان دیده می‌شود. باید راهکاری پیدا کنیم تا ضمن حفظ بنا بتوانیم رویش گیاهان را متوقف کنیم.

وی افزود: برای جلوگیری از رویش گیاهان، بنای برج در دو مرحله به وسیله پهباد کشاورزی سمپاشی می‌شود. پس از این اقدام به نصب داربست خواهیم کرد و در آخر نیز با کمک متخصصان پژوهشگاه میراث فرهنگی به دنبال راهی برای برطرف کردن این مشکل خواهیم بود.

مدیر پایگاه برج جهانی قابوس بیان داشت: قبل از سیل پی بنا به فاصله دو متر بالاتر از سطح آب‌های زیرزمینی بود که بارش‌ها و وقوع سیل سبب شده تا پی بنا اکنون در آب‌های سطحی قرار گیرد.

وی گفت: خوشبختانه در سیل اخیر به فعالیت‌های انجام شده در سال گذشته در فاز نخست طرح ‌جامع برج قابوس خسارتی وارد نشده است. این نشان دهنده این است که فعالیت‌های زیرسازی به صورت اصولی انجام گرفته است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها