کارشناس مسایل دینی و اجتماعی در جمع بسیجیان دهچشمه فارسان گفت: اخلاق اسلامی یعنی اینکه به موقع لبخند بزنیم به موقع اخم کنیم در جایی که نیاز است گذشت کنیم و در جایی که نیاز است محکم ایستادگی کنیم.
کد خبر: ۹۱۵۸۲۰۳
|
۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از  استان چهارمحال و بختیاری؛ نشست بصیرتی با موضوع سبک زندگی اسلامی در پایگاه خواهران زینبیه دهچشمه برگزار شد .

خانم مرادی،  در این نشست گفت: در خصوص اهمیت سبک زندگی اسلامی مقام معظم رهبری از سالها پیش سخنان و فرمایشات مهمی را مطرح کردند و اگر به به فرمایشات معظم له با یک دید عمیق و دقیق توجه بشود قطعا خیلی از مشکلات زندگی که داریم رفع خواهد شد.

کارشناس مسائل اجتماعی ادامه داد: یکی از ابعاد پیشرفت از دیدگاه اسلام عبارت است از اسلامی کردن رفتار اجتماعی و نحوه زیستن به علاوه اگر بخواهیم معنویت در زندگی هایمان شکل بگیرد باید به اسلامی کردن سبک زندگی خود اهمیت بدهیم.

وی خاطرنشان کرد: امروزه کارشناسان به این نتیجه رسیده اند که حتی اگر به رستگاری و دنیای اخروی نیز اعتقاد نداشته باشیم سبک زندگی اسلامی می تواند یک زندگی راحت تر و همراه با امنیت اخلاقی و روانی را برای ما به همراه داشته باشد.

خانم مرادی گفت: یکی از اصول سبک زندگی اسلامی داشتن اخلاق اسلامی است. اخلاق اسلامی به این معنی نیست که همیشه لبخند بزنیم؛ بلکه اخلاق اسلامی یعنی اینکه به موقع لبخند بزنیم به موقع اخم کنیم در جایی که نیاز است گذشت کنیم و در جایی که نیاز است محکم ایستادگی کنیم. خیلی ها اخلاق اسلامی را با لبخند های مکرر و نابجا و مهربانی های زیاد از حد اشتباه می گیرند.

ارسال نظرات