مسئول تربیت بدنی سپاه کربلا مازندران از راه اندازی گروه جهادی فیزیولوژیست‌ها با همکاری افراد متخصص در گرایش‌های مختلف ورزشی در مناطق محروم مازندران خبر داد.
کد خبر: ۹۱۵۸۱۹۵
|
۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران،کاظم غفارپور در گفتگویی از برپایی گروه های جهادی ورزش و سلامت در مازندران خبر داد و گفت: گروه جهادی فیزیولوژیست‌ها با همکاری افراد متخصص وفارغ التحصیلان تحصیلات تکمیلی در گرایش‌های مختلف ورزشی عضو بسیج ورزش سپاه کربلا مازندران تشکیل شد تا  با حضور در روستاهای محروم استان با هدف افزایش سطح آگاهی مردم و درمان رایگان بیماران دارای حرکات ناصحیح فیزیولوژی (ناهنجاری‌های اسکلتی و قامتی) به مردم خدمت کنند.

مسئول تربیت بدنی سپاه کربلا مازندران در ادامه  با اشاره به اینکه این طرح اولین بار در مناطق محروم روستای " بلیران " از توابع بخش دشت سر آمل اجرا شد، اظهار کرد: معاونت تربیت‌بدنی سپاه کربلا مازندران تیم تخصصی از داوطلبانی که دارای دکترای فیزیولوژی تربیت بدنی هستند یا دانشجوی رشته دکتری فیزیولوژی می‌باشند، تشکیل داد تا پس از ارزیابی و شناسایی ، نواقص طرح برطرف شود.

غفارپور، خدمات ارائه شده در طرح پالایش سلامت در روستای بلیران را تشخیص رفتارهای حرکتی عنوان کرد و گفت: رفتارهای حرکتی و نواقص جسمی زنان و کودکان پس از تشخیص اگر نیاز به ارجاع به متخصص خاص یا ارتوپد باشد به مراکزی که در تعامل با جهاد سازندگی هستند معرفی می‌شود تا هزینه‌ای برای روستاییان نداشته باشد.

مسئول تربیت بدنی سپاه کربلا مازندران خاطرنشان کرد:ممکن است مشکل فیزیولوژی جسمی تنها با حرکات ورزشی خاص ترمیم شود در این صورت پزشکان و متخصصان با آموزش حرکات و تمرینات مناسب به نیازمندان کمک و اگر به تجهیزات پزشکی و ارتوپدی هم نیاز باشد فراهم خواهند کرد.

غفارپور در گفتگو با مهر مازندران،در ادامه سخنان خود با بیان این مطلب که  تنگناهای اقتصادی مردم در مناطق روستایی محروم یکی از دلایل مهم ناهنجاری‌های وضعیتی و جسمی است،افزود: در مناطق محروم به دلیل مشکلات فراوان اقتصادی اگر کودک در خانواده‌ای متولد شود که یا اطلاعات کافی ندارند و یا مشکلات اقتصادی گریبانگیر زندگی آن‌هاست به ظاهر و سلامت جسم و نحوه نشستن و راه رفتن کودک‌شان توجه ندارند و نیازی به پزشک در این زمینه احساس نمی‌کنند.

وی در پایان  با یادآوری این مطلب که با تشخیص و شناسایی به موقع حرکات ناصحیح بدنی، ستون فقرات، چاقی و لاغری بیش از حد و ناهنجاری‌های دیگر جسمی  بیمار به پزشک متخصص ارجاع داده می شود اضافه کرد:  پس از انجام آزمایشات مربوط به غربال‌گری و گاهی ارجاع به پزشک به پزشک متخصص، می‌توان این ناهنجاری‌های جسمی را با انجام یک ورزش اصلاح کرد و با ارائه راهکارهای تربیت بدنی و تمرین حرکت‌های اصلاحی به اصلاح فیزیکی جسم پرداخت.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها