نماینده ولی‌فقیه در گیلان با بیان اینکه بسیاری از معضلات فعلی کشور ناشی از ضعف و سستی در نظارت‌ها است گفت: از مدیران و متولیان امر انتظار داریم برای رفع این مشکلات درایت بیشتری به خرج دهند.
کد خبر: ۹۱۵۸۱۷۴
|
۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در دیدار مدیرکل، مدیر درمان و جمعی از مدیران شعب تامین اجتماعی گیلان با اشاره به نقش خدماتی و حمایتی این سازمان بیمه‌گر اظهار داشت: بسیاری از مشکلات فعلی کشور از عدم نظارت صحیح مدیران و متولیان امر نشأت گرفته است.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با بیان اینکه حدود نیمی از جمعیت کشور و این استان تحت پوشش خدمات حمایتی و درمانی تأمین اجتماعی قرار دارند عنوان کرد: با توجه به آمارهای ارائه شده لزوم توجه جدی مسئولان و متولیان ذیربط در ارائه خدمات بهتر و مطلوب‌تر به ارباب رجوع بسیار لازم و ضروری است.

امام جمعه رشت بر لزوم تداوم توسعه مراکز خدمات درمانی تأمین اجتماعی در بخش‌های مختلف گیلان تأکید کرد و گفت: شرایط سخت زندگی و هزینه‌های ناشی از تردد بیمه‌شدگان از جمله مسائلی است که ضرورت فراهم آوردن زمینه ارائه خدمات بیشتر تأمین اجتماعی در تمام نقاط گیلان را دوچندان می‌کند.

فلاحتی عدم توفیق مسئولان در اجرای درست طرح تحول سلامت و اهمیت اتخاذ تدابیر لازم در راستای حمایت از حوزه‌های بهداشت، درمان و تأمین اجتماعی را متذکر شد و گفت: در جامعه اسلامی نباید اجازه داد که فکر و روان بیمار علاوه بر درد ناشی از بیماری، بر روی مسائل حاشیه‌ای و مشکلات هزینه‌های تمرکز پیدا کند.

وی خدمت صادقانه به آحاد جامعه را وظیفه‌ شرعی، قانونی و اخلاقی دست اندرکاران، به ویژه ارائه کنندگان خدمات عمومی دانست و اظهار داشت: از تمام مسئولان دستگاه‌ها به ویژه نهادهای خدمات عمومی انتظار داریم توجه به خواست مردم و حرکت در مسیر برآورده کردن مطالبات آنان را در دستور کار خود قرار دهند.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان تأمین اجتماعی را نهادی از دل مردم، برای مردم و در خدمت مردم خواند و تصریح کرد: تأمین اجتماعی باید مطالبه‌گر جدی حق و حقوق خود باشد زیرا این نهاد بسیار مهم باید در راستای عمل به وظایف و تکالیف ذاتی و سازمانی خود جوابگوی خیل عظیمی از مردم جامعه باشد.

امام جمعه رشت افزایش شعب تأمین اجتماعی در شهرستان‌های مختلف استان گیلان را به عنوان یکی از خواسته‌ها و مطالبات جدی مردم این خطه اعلام کرد و اظهار داشت: توسعه خدمات تأمین اجتماعی موجب کاهش هزینه‌های وارده بر مردم می‌شود بنابراین انتظار داریم گستره فعالیت این نهاد در گیلان توسعه یابد.

جمیل حق‌پرست مدیرکل تامین اجتماعی گیلان نیز در این دیدار با تأکید بر اینکه یک میلیون و 200 هزار نفر معادل 48.5 درصد از جمعیت این استان تحت پوشش دریافت خدمات تأمین اجتماعی هستند گفت: در حال حاضر نزدیک به 417 هزار بیمه شده و 217 هزار مستمری بگیر تأمین اجتماعی در گیلان وجود دارد.

مدیر درمان تأمین اجتماعی گیلان نیز در این دیدار تعداد مراجعه بیمه شدگان تأمین اجتماعی به مراکز درمانی 14 گانه این سازمان بیمه‌گر در شهرها و بخش های مختلف استان را یک میلیون و 880 هزار مورد عنوان کرد و افزود: طبق برآوردها ویزیت تخصصی در سال گذشته حدود 20 درصد رشد داشته است.

محمدحسین شهدی‌نژاد در تشریح این نکته که در سال گذشته دقیقاً چه میزان اعتبار و منابع مالی در حوزه درمان تأمین اجتماعی استان گیلان هزینه صرف شده است خاطرنشان کرد: بر اساس اطلاعات و گزارشات تدوین شده در سال 97 حدود 340 میلیارد تومان در بخش درمان تأمین اجتماعی گیلان هزینه شده است.

انتهای پیام/
ارسال نظرات