خبرهای داغ:
در گفتگو با دانش آموز شاهرودی رتبه اول پرسش مهر ۱۹ مطرح شد:
علی رحیمی دانش آموز دبیرستان رسول اکرم (ص) شاهرود که امسال رتبه اول کشور در بخش فیلم کوتاه پرسش مهر ۱۹ را بدست آورده است.
کد خبر: ۹۱۵۸۱۶۲
|
۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، علی رحیمی دانش آموز دبیرستان رسول اکرم (ص) شاهرود که امسال رتبه اول کشور در بخش فیلم کوتاه پرسش مهر ۱۹ را بدست آورده است که گفتگویی با او انجام داده ایم که در ادامه می‌آوریم:
-آقای رحیمی از سابقه هنری خود و فعالیت‌هایی که در زمینه هنر انجام داده اید؛ بگویید:
*من جز چند جلسه شرکت در کلاس‌های اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی و کمی هم عکاسی، سابقه فعالیت هنری خاصی ندارم!
- پس می‌توانم کسب این عنوان مهم کشوری را برای یک هنرمند بسیار آماتور و غیرحرفه‌ای به حساب "‌هوش و درایت" خودت بگذارم.
- آقای رحیمی کار از کجا شروع شد؟ چگونه شد که با موضوع پرسش مهر ۱۹ که به مسئله کارآفرینی می‌پرداخت ارتباط برقرار کردی؟
* معاون پرورشی مدرسه، فراخوان پرسش مهر را به ما اعلام و توصیه کرد نمونه کار‌های خود را ارائه دهیم، من موضوع را با مادرم در میان گذاشتم و وی پیشنهاد معرفی هنرمندی را دادند که در نمایشگاه صنایع دستی اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی شاهرود با او وکارهایش آشنا شده بود.
-خانم رحیمی مادر شما سابقه کار هنری دارند؟
*بله.. عکاس و تصویر بردار حرفه‌ای هستند.
-یک نیروی کمکی عالی؟
*بله، ایشان ضمن آشنایی با خود هنرمند، مرا در تدوین و فیلم برداری یاری نمودند.
-به هرحال کار مشترک خوبی ارائه شده آن هم با نابازیگری که هنرمندی سالخورده هستند.
- و سؤال آخرم: جایگاه اکنون تو مدیون چه کسانی است؟
* مدیون پدر و مادرم
گفتگوی خود را با علی از حالت پرسش و پاسخ در می‌آورم و آن را به صورت جمع بندی کلی ادامه می‌دهم.
کسب رتبه کشوری، کار کمی نیست، اهمیت آن وقتی روشن‌تر می‌شود که این رتبه بدست نمی‌آمد آنگاه بازهم دست نیافتنی‌تر به نظر می‌رسید، بله، اینکه تنها رتبه کشوری استان در پرسش مهر ۱۹ باشی و رقبای کشوری خود را پشت سر بگذاری! کار بسیار بزرگی است.
شاید علی رحیمی خود نداند که در فیلم مستندش، ضمن اینکه هنرمند خلاق و کهنسال شاهرودی را در تاریخ هنر این شهر ثبت کرده است، خودش را نیز در آغاز راه " هنر "‌قرارد داده است.
هوش علی، حمایت مادر و ناب بودن سوژه (هنرمند عروسک ساز) مثلثی را می‌تواند شکل دهد که او را نفر اول کشور کرده است... البته این مثلث را با اضافه نمودن ضلع مدرسه، مربع هم می‌توان در نظر گرفت.
سوژه فیلم؛ هنرمند ۷۵ ساله (زهرا بزازیان) عروسک سازی است که خمیر مجسمه هایش را خودش به ابداع خودش می‌سازد؛ کودکانه هایش را مجال فرصت می‌دهد و دست به کاری می‌زند که بیکار نباشد. او اکنون در بستر بیماری است گوئی این فیلم تنها سندی است از حیات حرفه‌ای یک کارآفرین، یک هنرمند خودساخته و هویت اصیل مردمان یک شهر.
کار علی رحیمی از جوانب زیادی قابل تمجید و ارزیابی است، به نوجوانان و کودکان (و حتی خود ما) می‌آموزد که می‌توانید، کاری را حتی بدون تجهیزات فنی کامل و پیچیده، بدون آموزش‌های پیوسته کلاسیک و آکادمیک و به سرانجام رساند.
این دانش آموز در آینده می‌تواند هنر را ادامه دهد یا فیلم ساز یا عکاس و یا هر هنر دیگری را انتخاب کند، آن‌ها جوانند از کار سفارشی شروع و به کار هنری برخاسته از دل خویش خواهند رسید.
امیدوارم در آینده از علی رحیمی بیشتر بشنوید او پایه دهم است و فرصت‌های بیشماری در پیش رو دارد.
در انتها از شخصیت علی اگر بیشتر بخواهید بدانید؛ علی اهل مطالعه و ورزش است، از او خواستم کتابی را که برایش مهم و اثر گذار بوده است را به من هم معرفی کند: و او کتاب "‌اثر مرکب " را پیشنهاد داد. کتابی که حاکی از روحیه برنامه ریزی او برای زندگی و کارش است. برای او و همسالانش آرزوی موفقیت دارم.
گزارش: غلامرضا محروقی-روابط عمومی آموزش و پرورش شاهرود
ارسال نظرات
پر بیننده ها