کارگاه یک روزه آموزش «مهارت‌های مدیریت قرآنی» با حضور مدیران موسسات قرآنی در محل اتحادیه قرآنی استان یزد برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۵۸۱۵۹
|
۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۰
به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از پایگاه خبری قرآنی استان یزد، در این مراسم جوادیان زاده مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، عصاریان کارشناس صدور مجوز موسسات قرآنی معاونت قرآن و عترت، آقایان حقیر و شاهدی از اداره کل آموزش و پرورش استان، سفید رییس شورای اسلامی شهر یزد و صالحیان، معاون خدمات شهری شهرداری یزد حضور داشتند و به سوالات مدیران موسسات پاسخ دادند.
در ابتدای این مراسم مجید جوادیان زاده مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اظهار داشت: اگر فراتر از قرآن فکر کنیم و قرآن را محور فعالیت‌ها در خیلی از کارها و هنرها و امور فرهنگی، اجتماعی و هنری قرار دهیم و به نوعی اگر بحث در هنر با محوریت قرآنی باشد قطعا مثمر ثمر خواهد بود.
وی نقش مؤسسات قرآنی در جذب هنرمندان مختلف در رشته‌های مختلف با محوریت قرآن را یادآور شد و افزود: تعالی خیلی از هنرها مرهون قرآن است و باید محصولات قرآنی به معنای عام در حوزه فرهنگی و هنری داشته باشیم.
در ادامه محمد مهدی عصاریان کارشناس صدور مجوز موسسات قرآنی معاونت قرآن و عترت توضیحاتی در مورد نحوه اعمال تغییرات اساسنامه، زمینه فعالیت موسسات، مشکلات مالیات موسسات و... ارائه نمود و در ادامه به سوالات مدیران موسسات قرآنی پاسخ داد.
سپس یوسف حقیر رئیس اداره امور آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد درباره اهداف دوره پیش دبستانی اظهار داشت: برای دوره پیش‌دبستانی یازده هدف در نظر گرفته شده که یکی از آن‌ها انس کودکان با قرآن است و در این بخش به مباحثی که باید در بحث قرآنی آموزش داده‌ شود و هم نحوه آموزش مطرح شده‌ است. آنچه مورد تأکید است علاقه به قرآن کریم و یادگیری قرآن است. فقط بحث علاقه مطرح است تا در مراحل بعدی آموزش قرآن پذیرا شود و همچنین پخش نوا‌های قرآنی که جذاب و زیبا هستند بسیار اهمیت دارد. علاقه به حفظ قرآن علی‌الخصوص برخی سوره‌های قرآنی باید ایجاد شود اما اجباری برای حفظ نداریم.
رئیس اداره امور آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد گفت: هدف سوم آشنایی با برخی از آموزه‌های قرآنی است و در آن آیات و پیام‌های قرآنی که حداکثر دارای ۵ کلمه است برای نوآموزان بیان می‌شود و کودک مفهوم و ارتباط آن پیام را با زندگی آموزش خواهد دید.

در ادامه محمد جواد شاهدی، کارشناس مدارس غیردولتی استان یزد، نیز در این نشست گفت: طی سال‌های آتی ممکن است که مجوز آموزش و پرورش برای برخی فعالان مورد نیاز باشد. به همین دلیل از عزیزان درخواست دارم به یک نحوی وارد زیرمجموعه آموزش و پرورش شوند.
وی ادامه داد: اداره مشارکت‌های علمی در وزارتخانه و مدارس غیردولتی به دنبال این موضوع هستند که مدارس غیردولتی را مثل دولتی به نحوی محدود کنند و سامانه برای مدارس سقف تعیین می‌کند که براساس ظرفیت نوسازی مدرسه مشخص می‌کند که شما حق دارید چهار کلاس و مثلاً ۷۰ ظرفیت نوآموز ثبت نام کنید.
شاهدی تصریح‌ کرد: شهریه‌ امسال مدارس کاملاً قابل قبول است و سعی شده شهریه‌ها به نحوی به هم نزدیک باشند و میانگین شهریه‌ها یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.
وی اظهار کرد: این شهریه براساس امکانات مؤسسه و خدمات آن و مبلغ شهریه‌ آموزش و پرورش و برخی موارد دیگر تعیین شده است.
در ادامه مهندس غلامعلی سفید در مورد تابلوهای شهری اظهار داشت: قانون مربوط به تابلو‌های سطح شهر توسط مجلس تصویب شده و ما موظف به اجرا هستیم. شهر یزد از تابلو پر شده و پس از ثبت جهانی این شهر، تعداد زیاد تابلو‌ها با اندازه‌ها و رنگ‌های متفاوت سبب شده بود تا زیبایی‌های شهر پوشیده شود و این زیبایی‌ها در تابلو‌های متفاوت گم‌ شده بود.
سفید اظهار کرد: برای ساماندهی مجبور شدیم حداقل تابلو‌ها را برداریم و این کار بر اساس ضوابط قانونی اجرا شد چرا که قانون می‌گوید شما حق دارید بالای درب محل کار خود تابلو نصب کنید و ابعاد و فونت این تابلو نیز طبق موازین شهرداری مشخص شده‌ است. قوانین به صورت ریز مشخص شده و هیچ استثنایی برای واحد‌های متفاوت در نظر گرفته نشده و همه‌ موازین طبق محوطه آموزشی، شرایط مکانی و درب‌های متعدد برخی مراکز و موارد دیگر که برای هر موسسه بررسی و پیگیری می‌شود کاملا اجرا خواهد شد.
حسین صالحیان، معاون خدمات شهری شهرداری یزد نیز در این نشست بیان کرد: موسسات برای دریافت مجوز‌های خود باید اجازه کتبی از شهرداری و منازل ابتدای کوچه داشته باشند و پس از آن به سازمان سیما و مناظر مراجعه تا ابعاد تابلو نیز تعیین شود.
وی با اشاره به اینکه بیش از ۱۴ هزار تابلو در سطح شهر جمع‌آوری شده گفت: این جمع‌آوری‌ها تمام مراکز را شامل شده و ما طبق قانون اجرا می‌کنیم.
صالحیان افزود: نصب هرگونه تابلو با پایه در جوی یا باغچه اصلا امکان‌پذیر نیست و موسسات لازم است اجازه مالکی که تابلو به دیوار آن نصب خواهد شد را دریافت و به سازمان سیما، منظر و فضای سبز مراجعه کنند و هزینه‌ای برای اعطای مجوز تابلو از موسسات اخذ نخواهد شد. در این زمینه نصب هرگونه پارچه و بنر نیز ممنوع است.
شایان ذکر است که این کارگاه با حضور بیش از 80 نفر از مدیران موسسات برگزار شد و همچنین این مراسم به صورت پرسش و پاسخ بود و به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده بود تا مدیران موسسات سوالات و مشکلات خود را با هر کدام از مسئولین مدعو مطرح نمایند و تلاش شد راهکاری برای مشکلات آنان اتخاذ شود.
انتهای پیام/د 
ارسال نظرات