رئیس سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری آذربایجان‌غربی تاکید کرد
رئیس سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری آذربایجان‌غربی گفت: باید به گونه‌ای تلاش شود که معیارهای دینی و فرهنگی کشورمان به بهترین شکل در معماری رعایت شود.
کد خبر: ۹۱۵۸۱۲۴
|
۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۸

 رضا پناهی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار بسیج در ارومیه، اظهار کرد: تا جایی که می‌توان باید برای رعایت معیارهای دینی و فرهنگی کشورمان در معماری اهتمام شود، همچنین این موضوع باید به یک مطالبه عمومی تبدیل شود.

وی ادامه داد: تبدیل فرهنگ‌های رفتاری به گفتمان جزو مطالبات مردم است که باید مدیران شهری برای نیازهای فرهنگی و اجتماعی مردم پاسخ دهند.

وی با اشاره به اینکه رشد و ارتقای فرهنگ اسلامی و رعایت سبک زندگی اسلامی در گرو ورود عملی به حوزه‌ های شهروندی است، افزود: معماری اسلامی و ایرانی باید همانگونه که مورد تاکید مقام معظم رهبری است در شهرها و مخصوصا کلانشهرها رعایت شود.

رئیس سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: همه دست‌اندرکاران معماری اسلامی باید با هوشیاری و دقت مولفه‌های دینی و اسلامی را در معماری رعایت کنند، تا با همراهی مسؤولان در این عرصه شاهد معماری اصیل اسلامی در شهرها و روستاهای آذربایجان‌غربی باشیم.

وی با تاکید بر اهمیت موضوع معماری اسلامی و با توجه به اینکه سبک معماری شهری و روستایی از مهم‌ترین نیازمندی‌های کنونی در جوامع ما است، تصریح کرد: حفظ اصالت‌های شهری و روستایی و جلوگیری از ترویج سبک معماری غربی در نقاط مختلف شهر و روستا‌های آذربایجان‌غربی باید به شکل جدی در دستور کار مسؤولان استانی در این حوزه بزرگ و مهم قرار گیرد.

پناهی در ادامه ضمن تاکید بر ضرورت رعایت معماری اسلامی در ساخت و سازهای شهری و روستائی عنوان کرد: اسلام برای معماری و ساخت خانه و مساجد نیز طرح‌های جامعی ارائه کرده است که با رعایت این مولفه‌ها می‌توان خانه‌ای مناسب طراحی کرد به ویژه در خصوص استحکام خانه توصیه‌هائی دارد و از مردم می‌خواهد در معماری به گونه‌ای رفتار کنند که هر خانه در معرض دید دیگران نباشد و یا نتوان از منزل خود، به خانه‌های دیگر اشراف داشت.

رئیس سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری آذربایجان‌غربی اظهار کرد: همان گونه که مقام معظم رهبری فرمودند باید هرچه ممکن است محیط زندگی، به گونه‌ای طراحی و ساخته شود که تحقق سبک زندگی اسلامی راحت‌تر، امکان‌پذیر باشد و بنابراین در راستای تحقق فرمایشات معظم له ما باید با مدیریت جهادی و کار و تلاش، تمام اهتمام و جدیت خود را برای ایجاد نمای اسلامی متناسب و در شأن یک انسان والامقام با ویژگی‌های دینی و اسلامی به‌کار گیریم.

وی افزود: یکی از راه‌های تغییر الگو و سبک زندگی توجه به زیرساخت‌ها و تغییر چهره فضای شهر محل زندگی مان با معیارهای دینی و ارزشی است.

پناهی به نقش کارگروه  تخصصی معماری و شهرسازی سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری اشاره کرد و افزود: نظرات کارشناسانه و مطالبه گرانه در این کارگروه می تواند برنامه ای برای دست‌اندرکاران معماری اسلامی باشد تا با هوشیاری و دقت مولفه‌های دینی و اسلامی را در معماری رعایت کنند، تا با همراهی مسؤولان در این عرصه شاهد معماری اصیل اسلامی در شهرها و روستاها باشیم.

انتهای پیام

ارسال نظرات