مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت: فعالان فرهنگی برای تبلیغ و ترویج وقف‌های جدید تلاش کنند.
کد خبر: ۹۱۵۸۱۱۲
|
۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از ارومیه، تفاهم نامه همکاری سه جانبه فی مابین اداره كل اوقاف و امور خیریه، شورای هیئات مذهبی و اداره کل تبليغات اسلامی استان با هدف بسترسازی مناسب برای ارتقاء زیرساخت‌های دینی و ترویج سبک زندگی اسلامی امضا شد.

حجت الاسلام جوانبخت مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان در این جلسه با اشاره به آثارو برکات وقف، بیان داشت: برای تبلیغ و ترویج وقف های جدید نیاز به بسیج عمومی داریم و همه مسئولان، خیرین، علما و روحانیت، صنوف مختلف باید در این حوزه وارد شوند تا فرهنگ وقف را احیا کنیم که البته پتانسیل بسیار خوبی در حوزه هیئت های مذهبی در این راستا وجود دارد که می‌شود به نحو مطلوب از آن بهره‌مند شد.

وی با بیان اینکه اکثر موقوفات استان با نیت تعزیه خوانی و عزاداری اباعبدالحسین (ع) و ائمه معصوین (ع) ثبت شده اند، افزود: با برنامه ریزی و هماهنگی می توان در راستای اجرای امینانه نیات واقفین خیراندیش در قالب برنامه های فرهنگی و مذهبی گام برداشت و از ظرفیت موقوفات مرتبط درجهت حمایت از هیئات مذهبی، تعامل و همکاری در برگزاری مراسمات و نیز حمایت از جامعه مداحان بیش از پیش بهره جست.

وی با اشاره به وجود پرخیر و برکت امامزادگان و بقاع متبرکه استان درراستای حمایت از جامعه مداحان و ایجاد انگیزه، میزبانی از دوره های آموزشی زیارتی در این اماکن مقدس را پیشنهاد داد.

در ابتدای این جلسه حجت‌الاسلام داداش زاده مدیرکل تبلیغات اسلامی استان نیز با اشاره به اهمیت و جایگاه هیئات مذهبی در استان، اظهار کرد: اخیرا اقدامات موثری در راستای برنامه ریزی و ساماندهی هیئات مذهبی استان به عمل آمده است که البته نیاز به همکاری، تعامل و حمایت دستگاه های ذیربط داریم.

وی همچنین با بیان پاره ای از مشکلات و کمبود ها در این حوزه، وقف را به عنوان یکی از مولفه های اعتقادی، مذهبی و مردمی برشمرد و افزود: می توان با تعامل همکاری و بهره‌مندی از این سنت حسنه در جهت حمایت و رفع برخی از این کمبودها گام برداشت.

این مسوول گفت: از اهداف این تفاهم نامه سه جانبه، توسعه کاربردی مفاهیم دینی، مذهبی، فرهنگی و اجتماعی، تقویت هویت دینی و فرهنگی در نسل جوان، استفاده از ظرفیت های متقابل در راستای پیشبرد اهداف سازمانی، بستر سازی مناسب جهت ارتقاء زیرساخت‌های دینی و ترویج سبک زندگی اسلامی، تعامل و همکاری در زمینه ایجاد اتحاد و انسجام جامعه مذهبی و ساماندهی این اتحاد عنوان شده است.

وی ادامه داد: مشارکت در برگزاری مرسمات ملی مذهبی، مشارکت در غنابخشی و ترویج فعالیت های قرآنی، استفاده از امکانات و ظرفیت های متقابل جهت پیشبرد اهداف هر دستگاه، حمایت از رشد و توسعه محتوایی هیئات مذهبی و تلاش در فعالسازی هر چه بیشتر امام زاده ها و بقاع متبرکه، به عنوان زمینه های همکاری امضاء کنندگان این تفاهم نامه ذکر شده است.

انتهای پیام

ارسال نظرات