کنگره ملی یک هزار و ۵۰۰ شهید هرمزگان طبق برنامه اعلام شده در روزهای ۱۷، ۱۸ و ۱۹ دیماه امسال به میزبانی شهرستان بندرعباس برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۹۱۵۸۰۴۹
|
۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۵
 

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان، شهدا با ایثار و از خودگذشتگی، از کیان اسلامی و مرزهای اعتقادی دفاع کردند و اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک کشور به تصرف نیروهای دشمن درآید.

اقتدار و امنیت ایران اسلامی مرهون رشادت و از خودگذشتگی ایثارگران و شهدا است و برگزاری کنگره های شهدا از راه های موثر ماندگاری ارزش های دفاع مقدس و انتقال آن به آیندگان است.

فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان عصر شنبه در نشست برگزاری کنگره ملی یک هزار و ۵۰۰ شهید هرمزگان اظهار داشت: این کنگره با هدف ترویج فرهنگ شهادت و ارج نهادن به ایثارگریها و رشادت‌های شهدا برگزار می شود.

سرهنگ پاسدار اباذر سالاری تصریح کرد: در راستای برگزاری این کنگره و به پاسداشت یک هزار و ۵۰۰ شهید هرمزگان، یک هزار و ۵۰۰ پروژه عمرانی و محرومیت زدایی، سرپرستی از یک هزار و ۵۰۰ یتیم و ازدواج آسان برای یک هزار و ۵۰۰ زوج جوان پیش از برگزاری اجلاس اصلی این کنگره در هرمزگان انجام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: برپایی نمایشگاه در محلات هرمزگان و نمایشگاهی بزرگ در محل برگزاری کنگره، ساخت مستند از زندگینامه شهدا و نصب تندیس و تابلو شهدا در سطح شهرهای استان و کاشت یک هزار و ۵۰۰ درخت به نیت شهدای هرمزگان نیز پیش از این کنگره انجام خواهد شد.

یادواره شهدا در شهرستان ها برگزار شود

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان نیز در این نشست تاکید کرد: قبل از برگزاری کنگره ملی در مرکز استان، باید مراسم یادواره در شهرستان‌ها و روستاهای استان با محوریت فرماندارن، شهرداران، بخشداران و دهیاران برگزار و فضا برای برگزاری کنگره اصلی در مرکز استان فراهم شود.

عباس میرزاد با تاکید بر تلاش هر چه بیشتر به منظور ترویج ارزش های دینی و اسلامی و آرمانهای شهدا در جامعه، افزود: همه دستگاه‌ها مکلفند امکانات خود را برای برگزاری کنگره ملی شهدای استان در اختیار دبیرخانه این کنگره قرار دهند.

وی تاکید کرد: همه کمیته های کنگره ملی شهدای استان باید فعال و جلسات آن‌ها هر ۱۵ روز یک بار برگزار و گزارش آن به استانداری اعلام شود.

وی با تاکید بر حضور مدیران کمیته‌ها در جلسات ستاد کنگره گفت: این مدیران باید یک نفر را به عنوان رابط و کارشناس پیگیری به دبیرخانه کنگره معرفی کنند.

میرزاد خاطرنشان کرد: اجرای کنگره ها در سطح ملی در واقع نوعی ادای دین و وظیفه در قبال شهدا، ایثارگران و خانواده های آنهاست و به عنوان یک سند معتبر برای نسل های آینده به یادگار خواهد ماند.

در طول هشت سال دفاع مقدس ۱۳ هزار نفر از مردم هرمزگان به جبهه های جنگ حق علیه باطل در جنوب و غرب کشور اعزام شدند.

مردم هرمزگان در کنار دیگر رزمندگان با رزم بی امان خود یک هزار و ۲۶۰ شهید و پنج هزار جانباز تقدیم انقلاب اسلامی کردند و ۳۴۷ رزمنده هرمزگانی نیز به افتخار آزادگی نایل آمدند.

ارسال نظرات